برگزاری دوره آموزشی با تضمین اشتغال در دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان از برگزاری دوره‌های آموزشی با تضمین اشتغال در این دانشگاه خبر داد و گفت: هر فارغ‌التحصیل علاقمند به جذب در بازار کار به مراکز علمی کاربردی استان گلستان مراجعه کند.

حسن خان‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی به عنوان بازوی وزارت علوم تحقیقات به شمار می‌رود، اظهار کرد: در بحث اشتغال با توجه به رسالت و وظیفه‌ای که این مرکز برعهده دارد، طرحی در دولت سیزدهم به عنوان طرح «آباد» آماده شد.

وی طرح «آباد» را به معنای اشتغال پس از آموزش تعریف کرد و گفت: بر اساس آمار ۹۵۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان نظام دانشگاهی کشور فاقد شغل هستند یا دست کم شغل متناسب با تحصیل ندارند، به همین منظور دانشگاه علمی و کاربردی تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزشی با تضمین اشتغال گرفت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان اضافه کرد: دانشگاه برای هر فارغ‌التحصیل در هر رشته تحصیلی یک تک پودمان شغلی تعریف کرد تا در واقع کمک به مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان شود.

وی با بیان اینکه قبل از برگزاری دوره، نیازسنجی انجام و نیازهای شغلی صنایع مشخص شد، افزود: هر فارغ‌التحصیلی که می‌خواهد جذب بازار کار شود با مراجعه به مراکز علمی کاربردی راهنمایی می‌شود که با توجه به رشته تحصیلی امکان اشتغال در چه بخشی را دارد و پس از آن با گذراندن دوره ۴۰ مهارت‌افزایی مشغول به کار خواهد شد.

کد خبر 801137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.