نحسیِ میزبانی جام‌جهانی فوتبال یقه قطر را هم می‌گیرد؟

تیم‌ملی فوتبال قطر ممکن است همچون میزبانان قبلی جام‌جهانی از صعود به دوره بعدی جام‌جهانی بازبماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شب گذشته _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مهر_ پیروزی پُرگل تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل قطر در چارچوب بازی چهارم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ درحالی به‌دست آمد که ابتدا قطری‌ها با تک‌گل معز علی از ایران پیش افتادند اما در نیمه اول سردار آزمون کار را به تساوی کشاند و در نیمه دوم هم ملی‌پوشان کشورمان با به ثمر رساندن سه‌گل دیگر توانستند انتقام شکست در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا را از قطر بگیرند.

پس از شکست سنگین تیم‌ملی فوتبال قطر مقابل ایران، «ماجد الخلیفی»، تحلیل‌گر شبکه الکاس قطر به شدت از سرمربی اسپانیایی‌شان «مارکز لوپز» انتقاد کرد و خواستار برکناری وی شد. خلیفی در پستی که در پلتفرم «X» منتشر کرد، نوشت: تیم‌ملی ما با نتیجه سنگین چهار بر یک مقابل ایران شکست خورد و دلیل این شکست، سرمربی تیم است زیرا وی همیشه در نیمه دوم بازی‌ها تصمیمات اشتباهی می‌گیرد.

نحسیِ میزبانی جام‌جهانی فوتبال یقه قطر را هم می‌گیرد؟

وی ادامه داد: خط میانی ما کاملاً باز است و مربی قادر به انجام تعویض‌های مؤثر نیست. من معتقدم که باید احمد فتحی و جاسم جابر به‌عنوان دو هافبک دفاعی در خط میانی تثبیت شوند. بعضی از بازیکنان از لحاظ بدنی توانایی ادامه مسابقه را ندارند اما مربی همچنان آنها را تعویض نمی‌کند.

ماجد الخلیفی افزود: با این نتیجه، شانس‌های تیم ملی ما برای کسب سهمیه مستقیم کاهش یافته و دلیل اصلی آن مربی است، به همین دلیل من خواستار برکناری او هستم.

در همین حال تیم‌ملی فوتبال قطر که تاکنون دو شکست تجربه کرده است، با چهار امتیاز در رده چهارم قرار گرفته و با این اوصاف شرایط خوبی برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۶ پشت‌سر نمی‌گذارد. آن‌ها بعد از نتایج دور از انتظار در بازی‌های گذشته‌شان، ۱۰ رتبه سقوط کرده و در جایگاه چهل‌وچهارم دنیا جای گرفته‌اند.

نحسیِ میزبانی جام‌جهانی فوتبال یقه قطر را هم می‌گیرد؟

با توجه به اینکه ۱۸ تیم راه یافته به دور سوم مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا در قالب سه گروه شش‌تیمی با یکدیگر به رقابت ادامه می‌دهند و دو تیم اول هر گروه به صورت مستقیم جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۶ را به‌دست می‌آورند؛ نتایج تیم‌ملی فوتبال قطر، آن‌ها را میان این تیم‌ها قرار نمی‌دهد.

پس از آن تیم‌های سوم و چهارم هر گروه پا به مرحله چهارم انتخابی خواهند گذاشت و در آن مرحله شش‌تیم در دو گروه سه‌تیمی به صورت دوره‌ای اما نه رفت‌وبرگشتی باید دو مسابقه را به انجام برسانند که اگر تیم‌ملی فوتبال قطر نتواند به‌صورت مستقیم در مرحله سوم راهی جام‌جهانی شود باید شانس خود را در مرحله چهارم امتحان کند. آن زمان صدرنشین هر دو گروه مذکور جواز حضور در جام‌جهانی را به دست می‌آورند تا تکلیف هشت‌تیمی که به‌صورت مستقیم از (AFC) راهی آمریکا، مکزیک و کانادا می‌شوند، مشخص شود.

نحسیِ میزبانی جام‌جهانی فوتبال یقه قطر را هم می‌گیرد؟

به‌نظر می‌رسد اگر جام‌جهانی ۲۰۲۶ که دو سال دیگر برگزار می‌شود ۴۸ تیمی نمی‌شد، نحسیِ صعود نکردن میزبان دوره قبلی جام‌جهانی به دوره بعدی جام‌جهانی دامن‌گیر تیم‌ملی فوتبال قطر هم می‌شد اما ظاهراً بخت و اقبال با عنابی‌پوشان یار است چرا که احتمال زیادی وجود دارد تا تیم‌ملی فوتبال قطر دست‌کم در مرحله چهارم مقدماتی جام‌جهانی جواز حضور در این تورنمنت را به‌دست بیاورد.

طی سالیان اخیر، همواره کشورهایی که یک‌دوره میزبان جام‌جهانی بوده‌اند برای دوره بعدی‌اش نتوانستند در بین ۳۲ تیم‌ملی باشند که حضور در جام‌جهانی را تجربه می‌کند. در سال ۲۰۱۰ تیم‌ملی فوتبال آفریقای‌جنوبی میزبان جام‌جهانی بود و نتوانست در جام‌جهانی ۲۰۱۴ حضور داشته باشد. در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه میزبان بود و دیگر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ خبری از آن‌ها نبود.

نحسیِ میزبانی جام‌جهانی فوتبال یقه قطر را هم می‌گیرد؟

نتایج ضعیف تیم‌ملی فوتبال قطر که میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ بود و چند ماه قبل هم توانست در خاک خودش قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شود این تیم را در آستانه نرسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۶ قرار داده است. هرچند که افزایش تیم‌های جام‌جهانی از ۳۲ به ۴۸ و همچنین افزایش سهمیه تیم‌های صعودکننده آسیایی به عدد هشت به‌احتمال فراوان باعث نخواهد شد که قطری‌ها به جام‌جهانی نروند.

کد خبر 801117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.