ایران ۴- قطر ۱/ صدرنشینی با انتقام از عفیف و رفقا

تیم ملی ایران با پیروزی پرگل برابر قطر به صدر جدول گروه A مقدماتی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، امروز _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم مهر_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های ایران و قطر در ورزشگاه راشد شهر دوبی امارات به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی چهار بر یک ایران به پایان رسید.

هفته چهارم گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا

دیدار تیم‌های ایران و قطر

ورزشگاه: راشد (دوبی، امارت)

تماشاگر: نزدیک به ۱۲ هزار نفر

گل‌ها:

سردار آزمون (دقایق ۴۲ و ۴۸) و محمد محبی (دقایق ۶۵ و ۸+۹۰) برای ایران

المعز علی (دقیقه ۱۷) برای قطر

اخطار:

سردار آزمون (دقیقه ۴۷)، محمد محبی (دقیقه ۵۱)، مهدی قایدی (دقیقه ۵۳) از ایران

ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، علی نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، محمد کریمی (۱+۹۰- شهریار مغانلو)، محمد محبی، مهدی قایدی (۷۷- علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی (۱+۹۰- محمد جواد حسین نژاد) و سردار آزمون (۸۵- محمد قربانی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

قطر: مشعل برشام، عبدالکریم حسن، طارق سلمان (۶۵- ابراهیم الحسن)، عبدالعزیز حاتم، جاسم جابر، ادمیلسون جونیور داسیلوا (۵۸- عبد الرحمن فهمی مصطفی)، اکرم عفیف، لوکاس مندس، بوعالم خوخی، المعز علی و احمد فتحی (۶۵- اسماعیل محمد)

سرمربی: مارکس لوپس

داور وسط: یوسوکو آراکی (ژاپن)

شرح بازی:

تیم ملی ایران در حالی در چهارمین و مهم‌ترین بازی خود در این مرحله رو در روی قطر قرار می‌گرفت که تا این مقطع از رقابت‌ها با دو برد و یک تساوی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته بود اما بازی با قطر که یکی از رقبای اصلی ایران در مسیر صعود بود و به دلیل خاطرات تلخ از آخرین رویارویی و همچنین حرکات عجیب اکرم عفیف، بهترین بازیکن تیم ملی قطر جنبه انتقامی هم پیدا کرده بود، از اهمیت زیادی برای تیم ملی برخوردار بود. تیم ملی شروع خوبی در این دیدار نداشت و در دقیقه ۱۷ روی یک غفلت از سوی مدافعان میانی دروازه‌اش توسط المعز علی باز شد. تیم ملی در ادامه نیمه نخست هم عملکرد قابل قبولی به نمایش نگذاشت اما با این وجود در دقایق کوتاهی که در پایان نیمه اول بازی تیم ملی بهتر شد، این سردار آزمون بود که گل تساوی را با یک ضربه سر زیبا به ثمر رساند.

در نیمه دوم عملکرد تیم ملی از این رو به آن رو شد و هنوز سه دقیقه از شروع نیمه دوم نگذشته بود که سردار آزمون روی اشتباه مضحک دروازه‌بان قطر گل دوم ایران را به ثمر رساند. قطر که پس از این گل بسیار آشفته شده بود موقعیت‌های زیادی به مهاجمان ایران در ضد حملات داد که روی یکی از آنها محمد محبی با فداکاری سردار آزمون گل سوم را به ثمر رساند. تکلیف بازی پس از گل سوم ایران تقریباً مشخص شده بود اما در این بین ایران فرصت این را داشت که باز هم به تعداد گل‌های خود اضافه کند که تنها یک بار آن هم در آخرین دقیقه وقت اضافه توسط محبی به گل رسید تا برتری چهار بر یک، نتیجه پایانی این بازی باشد.

تیم ملی ایران با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و به لطف پیروزی با تعداد گل‌های بالا تفاضل گلی بهتر از ازبکستان پیدا کرد و به صدر جدول گروه صعود کرد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۷- قطر) - پاس بلند لوکاس مندس به پشت مدافعان ایران در حالی که علی نعمتی و خلیل‌زاده جا مانده بودند در موقعیتی خوب به المعز علی رسید تا او با شوتی غیر قابل مهار دروازه بیرانوند را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۴۲- ایران) - توپ در سمت چپ خط حمله ایران به نورافکن رسید و او با ارسالی دقیق به مرکز محوطه جریمه زمینه‌ساز ضربه سر زیبای سردار آزمون و گل تساوی ایران شد.

۱-۲ (دقیقه ۴۸- ایران) - ارسال قایدی از پشت محوطه جریمه قطر با دفع ناقص دروازه‌بان همراه شد اما در ادامه توپ به آزمون رسید تا او در حالی که دروازه‌بان با مدافع خودی برخورد کرده بود و به زمین افتاده بود، دروازه خالی قطر را به راحتی باز کند.

۱-۳ (دقیقه ۶۵- ایران) - با یک پاس در عمق زیبا، آزمون در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود تا هتریک کند اما در چند قدمی دروازه‌بان به محبی پاس داد تا او دروازه خالی قطر را باز کند.

۱-۴ (دقیقه ۸+۹۰- ایران) - کرنر ارسالی نورافکن از سمت چپ در تیر نزدیک با ضربه سر محبی همراه شد تا گل چهارم ایران هم به ثمر برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۲- توپ در پشت محوطه جریمه قطر به سردار آزمون رسید و او با شوتی محکم شانس خود را امتحان کرد اما توپ با برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵- کرنری که کوتاه آغاز شد در ادامه با ارسال عفیف از سمت چپ همراه شد تا بوعالم خوخی با ضربه سر تیر افقی دروازه ایران را بلرزاند.

دقیقه ۵+۴۵- روی آشفتگی خط دفاع قطر محبی در پشت مدافعان قطر صاحب توپ شد و موقعیت خوبی در محوطه جریمه حریف برای گلزنی داشت اما شوت او باز هم به تیر دروازه قطر برخورد کرد.

دقیقه ۵۹- میلاد محمدی در موقعیتی خوب در محوطه جریمه قطر صاحب توپ شد اما ضربه پای راست ضعیف بود و دروازه‌بان به راحتی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۳- در میان آشفتگی مدافعان تیم ملی، ابراهیم الحسن در مرکز محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه خطرناک او با اختلافی کم از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷- جهانبخش ثانیه‌هایی پس از ورود به زمین در موقعیتی تک به تک این فرصت را داشت تا گل چهارم ایران را به ثمر برساند اما ضربه ضعیف او پس از برخورد به مدافع قطر راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۳- روی یک ضد حمله ایران توسط جهانبخش به گل رسید اما داور به دلیل آفساید مهدی قایدی که پاس گل را به او داده بود گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۵+۹۰- ضربه لوکاس مندز از چند قدمی دروازه ایران به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سردار آزمون با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند شمار گل‌های خود به تیم ملی قطر را به عدد شش رساند تا بالاتر از علی دایی بهترین گلزن تیم ملی ایران در رویارویی با قطر لقب بگیرد.

بهترین بازیکن:

بدون شک سردار آزمون در یکی از بهترین شب‌های خود در تیم ملی با دو گل و یک پاس گل بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 801021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.