سیاست قوه قضاییه به سمت تخصصی شدن رسیدگی‌ها است

رئیس دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب گفت: سیاست قوه قضاییه به سمت تخصصی شدن رسیدگی‌ها است و دادگاه‌های صلح موجب کیفیت رسیدگی، اتقان رای، ممانعت از اطاله دادرسی و افزایش سرعت و رسیدگی نظامند و قانونمند به دعاوی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امروز _ سه شنبه بیست و چهارم مهر _ با حضور یوسف جلیلیان رئیس دادگستری، حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه، حسین خیری دادستان و حمیدرضا کرمی فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب و جمعی از قضات دادگاه صلح در این شهرستان افتتاح گردید.

یوسف جلیلیان رئیس دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب در مراسم افتتاح دادگاه صلح هدف از راه اندازی این گونه دادگاه‌ها را رسیدگی تخصصی به بعضی دعاوی و شکایات کیفری عنوان کرد و گفت: سیاست قوه قضائیه به سمت تخصصی شدن رسیدگی‌ها است و دادگاه‌های صلح موجب کیفیت رسیدگی، اتقان رأی، ممانعت از اطاله دادرسی و افزایش سرعت و رسیدگی نظامند و قانونمند به دعاوی می‌شوند.

وی ادامه داد: قضات دادگستری شهرستان تلاش کنند ابتدا مسئله را در دادگاه صلح با مصالحه حل و فصل کنند و اگر موضوعی نیاز به رسیدگی بیشتر داشت با کیفیت بیشتر در محاکم قضائی ارجاع شود.

رئیس دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب و فرمانده پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه بیان کرد: دادگاه صلح درواقع محدوده‌ای از فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف را دارند و تنها گستره موضوعات حقوقی و شکایات کیفری را نیز شامل می‌شود.

کد خبر 801020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.