هدف دشمن تجزیه کشورهای اسلامی از جمله ایران است

رئیس‌دفتر رهبر انقلاب در استان قم گفت: هدف دشمن تجزیه کشورهای اسلامی از جمله ایران است؛ بنابراین نظام باید قدرت خود را نشان دهد تا دشمنان عظمت و عزت ایران را درک کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی امروز _ سه‌شنبه بیست و چهارم مهر _ در همایش بین‌المللی ملت مقاومت که در تالار برق کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: ادبیات مقاومت که منشأ قرآنی دارد امروز به‌عنوان یک گفتمان عمومی در کشور، منطقه و سطح بین‌المللی جلوه‌گر شده است.

وی افزود: برگزاری این‌گونه همایش‌های بین‌المللی در محیط‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی نشان از گسترش فرهنگ مقاومت در سرتاسر جامعه به‌خصوص در بین اقشار فرهیخته، علمی، فرهنگی و دانشگاهی است که نشانه خوبی برای پیروزی انقلاب است.

رئیس‌دفتر رهبر انقلاب در استان قم خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت با الهام از آموزه‌های اسلام، قرآن و مکتب امام (ره) می‌درخشند و دشمن را مستاصل کرده‌اند.

محمدی‌عراقی اضافه کرد: زندگی انسان یک زندگی یک‌پارچه و بی‌نهایت است، بخش کوچکی از این زندگی در این دنیای مادی است، سعادت واقعی، لذت و کمال حقیقی و همچنین ذلت، عذاب و خاری بعد از مرگ اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: با توجه به اعتقاد داشتن به ارزش‌های اخلاقی، دینی و اسلامی، ما همه مسلمان هستیم و نباید در برابر صدای مظلوم سکوت کنیم و باید از مردم فلسطین، غزه و لبنان حمایت می‌کنیم.

رئیس‌دفتر رهبر انقلاب در استان قم با بیان اینکه بزرگ‌ترین نعمت اجتماعی و سیاسی هر کشور امنیت آن کشور است، تصریح کرد: اگر بخواهیم، استقلال، تمامیت ارضی، منافع و امنیت ملی خود را حفظ کنیم باید از مردم فلسطین، غزه و لبنان دفاع کنیم؛ رژیم صهیونیستی رژیمی اشغالگر، توسعه‌طلب، متجاوز و نژادپرست است و اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، قدم قدم پیش خواهد آمد.

محمدی‌عراقی از برنامه آمریکا در رابطه با ایجاد خاورمیانه جدید سخن گفت و افزود: هدف دشمن تجزیه کشورهای اسلامی از جمله ایران است؛ نظام باید قدرت خود را نشان دهد تا دشمنان عظمت و عزت ایران را درک کنند.

وی تصریح کرد: دفاع از فلسطین، غزه و لبنان اقدامی راهبردی و استراتژیکی است که الان کشور ایران را در موضع قدرت قرار داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقاومت یعنی ایستادگی، هر چند این ایستادگی با سختی‌هایی همراه باشد، چراکه انسان به کمال نمی‌رسد جز در سایه آزمون‌های دشوار و هیچ جامعه‌ای به اهداف عالی نمی‌رسد، جز با تحمل سختی‌ها؛ بنابراین مقاومت هزینه دارد تا طعم پیروزی چشیده شود.

علی المحطوری، دبیر شبکه تلویزیونی المسیره یمن نیز در ادامه از یمن به‌عنوان کشوری ایستاده در برابر استکبار جهانی یادکرد و اظهار کرد: در زمان سیدحسن نصرالله زندگی می‌کنیم، زمانی که شهید بزرگوار دوره پیروزی‌ها را باز و شروع کرده است.

وی افزود: خبر شهادت سید نصرالله سخت بود، اما ما محور مقاومت هستیم و تسلیم در برابر قضا و قدر الهی. سیدحسن نصرالله؛ امیر میدان‌ها، امیر منبرها بعد از ۳۲ سال جهاد و فداکاری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

دبیر شبکه تلویزیونی المسیره یمن با بیان اینکه از زمان طوفان‌الاقصی دو طوفان را پشت سر گذاشته‌ایم، اضافه کرد: طوفان الاقصی و طوفان شهادت سیدنصرالله محور مقاومت دو طوفان پشت سر گذاشته از زمان طوفان الاقصی است.

المحطوری با اشاره به خاطراتی از سید نصرالله به‌عنوان کسی که بیش از ۱۰ سال ایشان را از نزدیک می‌شناخت، تصریح کرد: سید بزرگوار در تمامی سخنرانی‌هایش واقعه کربلا را تبیین می‌کردند، وقتی در محضر ایشان بودیم انگار با اصحاب امام حسین (ع) بودیم، این مرد بزرگ به تأسی از امام حسین (ع) در برابر شیاطین عصر با شعار «هیهات من ذلت» ایستاد تا به شهادت رسید. ما هم باید از سید نصرالله تأسی بگیریم و ادامه‌دهنده راه این شهید بزرگوار باشیم «لبیک یا نصرالله».

وی اضافه کرد: سید مقاومت تمام زندگی حتی پسر خود را در راه خدا ایثار کرد، همواره در برابر آمریکا و صهیونیست جنایت‌کار جهاد و مجاهدت می‌کرد تا به شهادت رسید.

دبیر شبکه تلویزیونی المسیره یمن با اشاره به انقلاب یمن با فریاد سید حسین بدرالدین حوثی اشاره و تاکید کرد: شهید سید حسین بدرالدین سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ انقلاب خود را از جلسات ساده‌ای بدون داشتن تبلیغات خاصی در زمان استبداد حکام یمن از مساجد آغاز کرد و توانست مردم را به شرکت در تظاهرات تشویق کند و روز له روز بر هوادارانش افزوده شد تا در این راه به شهادت رسید.

المحطوری ادامه داد: حکام یمن فکر کردند با شهادت ایشان به پیروزی رسیده‌اند درحالی‌که ۱۰ سال بعد در یال ۲۰۱۴ میلادی انقلاب ایشان به ثمر رسید و ثابت سد خون بر شمشیر پیروز است.

وی اضافه کرد: پس از انقلاب، در یال ۲۰۱۴ میلیاردی عربستان با تمام قوا و امکانات به یمن حمله کرد، اما ایستادیم و جهاد کردیم تا عربستان را شکست دادیم و زمینه را برای ایستادگی در برابر قدرتی بالاتر از عربستان را فراهم کردیم.

دبیر شبکه تلویزیونی المسیره یمن تصریح کرد: پایان جنگ با عربستان هم‌زمان بود با عملیات طوفان الاقصی، زمانی که یمن کشوری زخمی و مجروح و سال‌ها در محاصره بود، می‌توانستیم در آن مقطع زمانی از نظر نظامی در طوفان الاقصی شرکت نکنیم و فقط تظاهرات و راهپیمایی داشته باشیم، ولی این کار را نکردیم و مستقیماً با اسرائیل وارد جنگ شدیم آن هم نه جنگ دفاعی بلکه این بار تهاجمی و ثابت کردیم زمان درگیری جنگ با دشمنان و شیاطین بزرگ، آمریکا و صهیونیست جنایت‌کار است.

المحطوری اظهار کرد: الان تقریباً یک سال از طوفان الاقصی می‌گذرد، یک هزار فروند موشک بالستیک چه در دریای سرخ چه مستقیم به‌سوی صهیونیست شلیک کرده‌ایم و ۲۰۰ فروند کشتی صهیونیستی و یا حامی آن‌ها همچون ناوهای آمریکایی را در دریای سرخ مورد هدف قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های نظامی، هوایی و حملات پهپادی، مشارکت فعال و پویای مردمی را داریم، مردم یمن هر هفته باقدرت تظاهرات هفتگی با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «اسلام پیروز است» را دارند.

دبیر شبکه تلویزیونی المسیره یمن خاطرنشان کرد: الان به ما می‌گویند دست از حمایت فلسطین و غزه بردارید، الان که موشک به قلب تل‌آویو شلیک می‌کنیم چگونه دست از حمایت آن‌ها برداریم؛ ما در این مبارزه تا انتقام خون سید شهید طوفان الاقصی، شهید طوفان راه قدس؛ سید نصرالله ثابت‌قدم هستیم و این راه را ادامه می‌دهیم.

المحطوری اضافه کرد: یمن در چارچوب محور مقاومت به جهاد خود ادامه می‌دهد، شهادت سید نصرالله به ما یک درس داد و آن این بود که «رژیم صهیونیستی روبه‌زوال و نابودی است».

وی تصریح کرد: آنچه که امروز در یمن شاهد آن هستیم بر پایه احیای انقلاب امام خمینی (ره) پایه‌ریزی شده، ما مردم یمن ادامه‌دهنده انقلاب امام خمینی (ره) هستیم و این مسیر مقابله را تا آزادی قدس ادامه خواهیم داد.

دبیر شبکه تلویزیونی المسیره یمن اساس محور مقاومت را از انقلاب امام خمینی (ره) دانست و گفت: هر کس این انقلاب را ادامه دهد، پاداشش پیروزی است؛ مردم ایران از اینکه به انقلاب امام خمینی (ره) اقتدار کرده‌اید، به خود افتخار و آن را تا قیامت حفظ کنید.

کد خبر 800903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.