بودجه ۱۴۰۴ باید به زیرساخت‌های تولید معطوف شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدهای میدانی کمیسیون اقتصادی از برخی استان‌های کشور گفت: پیرو این بازدیدها کمیسیون به این نتیجه رسیده که جهت‌گیری بودجه سالیانه باید به سمت زیرساخت‌های تولید معطوف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامحسین زارعی با اشاره به الزامات تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: بودجه سال آتی باید بر مبنای واقعیات موجود تدوین و تنظیم شود. این موضوع از جمله درخواست‌های نمایندگان است و نمی‌توان در این بخش نقطه‌ای و جزیره‌ای عمل کرد.

وی با بیان اینکه باید بسیاری از روندها و رویه‌های موجود در بودجه سالیانه را اصلاح کرد، افزود: از این طریق است که ما می‌توانیم به یک بودجه شفاف دست پیدا کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با الزامات تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون اقتصادی بازدیدهای میدانی را در برخی از استان‌های کشور مد نظر قرار داده است. پیرو این بازدیدها کمیسیون به این نتیجه رسیده که جهت‌گیری بودجه سالیانه باید به سمت زیرساخت‌های تولید معطوف شود، از این رو ما این مسئله را به دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده‌ایم.

زارعی تاکید کرد: در حال حاضر تقویت زیرساخت‌های تولید، یکی از نیازهای اصلی کشور قلمداد می‌شود و اگر ما تولید نداشته باشیم، اشتغال، توسعه و ارزآوری نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: از این رو مهم‌ترین درخواست ما از ریاست سازمان برنامه و بودجه در تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ بر این اساس است که بودجه‌ای را تدوین کنند تا این بودجه به زیرساخت‌های تولید نیز کمک کند.

کد خبر 800867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.