روند رسیدگی به تخلفات ساخت‌وساز در بافت‌ تاریخی شهر اصفهان چگونه است؟

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با اشاره به بعضی تخلفات ساخت‌وساز در بافت‌های تاریخی این کلان‌شهر، روند رسیدگی به این تخلفات را تشریح کرد.

مهرداد محلوجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر هنگام ساخت‌وساز در بافت تاریخی تخلفی صورت بگیرد، شهرداری ابتدا در مورد تخلف از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استعلام می‌کند.

وی افزود: پس از استعلام از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌شود تا نظر نهایی اعلام شود.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با اشاره به تغییرات داخلی بدون تأثیر بر نقشه مورد تأیید میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در مواردی که تخلفات، مرتبط با ضوابط و نقشه‌های تأیید شده توسط میراث نیست، نیازی به استعلام از میراث وجود ندارد، به‌عنوان مثال اگر مالک انباری یا زیرزمین را به کاربری دیگری تبدیل کند و این تغییر در ارتفاع یا سطح اشغال ساختمان تأثیری نداشته باشد، این تخلف نیازی به استعلام ندارد.

محلوجی عنوان کرد: در بافت‌های تاریخی و محدوده‌های میراثی، در زمان صدور پروانه و در زمان صدور پروانه پایان کار، از اداره کل میراث فرهنگی استعلام می‌شود.

کد خبر 800805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.