از درمان رایگان سل در کشور تا سرمایه‌گذاری برای کاهش انتشار کربن

ایمنا از تشخیص و درمان رایگان بیماری سل در کشور، اعزام بیش از ۲۰۰ هزار نفر به عتبات از ابتدای سال جاری، اقدامات فوق‌العاده برای استقرار دادگاه‌های صلح، سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها برای کاهش انتشار کربن و برنامه وزارت نیرو برای احداث ۵۰ هزار مگاوات انرژی در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ تشخیص و درمان رایگان بیماری سل در کشور می‌رویم، در ادامه نیز اعزام بیش از ۲۰۰ هزار نفر به عتبات از ابتدای سال جاری مطرح شده است، همچنین اقدامات فوق‌العاده برای استقرار دادگاه‌های صلح، سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها برای کاهش انتشار کربن و برنامه وزارت نیرو برای احداث ۵۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

تشخیص و درمان رایگان بیماری سل در کشور

تشخیص و درمان رایگان بیماری سل در کشور

آمیتیس رمضانی، مدیرگروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه شناسایی افرادی که مبتلا به سل هستند دارای اهمیت بسزایی است، زیرا بیماری سل مزمن است و علائم آن از شدت زیادی برخوردار نیست و این امر موجب می‌شود افراد توجه کمتری نسبت به علائم بیماری داشته باشند و از مراجعه به پزشک خودداری کنند، گفت: تشخیص و درمان بیماری سل در کشور رایگان است و در اختیار مردم قرار دارد.

وی افزود: بیماری سل توسط باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس ایجاد می‌شود که تمام اعضای بدن را درگیر می‌کند، اما مهم‌ترین اندامی که درگیر این بیماری می‌شود، بافت ریه‌ها است که بروز و ظهور علائم بیماری نیز در آن بیشتر است، بنابراین بیماری سل به عنوان یک بیماری ریوی شناخته می‌شود.

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور خاطرنشان کرد: شعارمان «هم‌پیمان تا پایان سل» است و تلاش می‌کنیم با افزایش آگاهی مردم بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم؛ به علت شیوع ویروس کرونا و تمرکز انواع دستگاه‌ها بر کنترل این ویروس در سطح جامعه، فعالیت‌های مربوط به دیگر بیماری‌ها همچون سل خدشه‌دار شد، باید تلاش‌ها مجدد آغاز شود و شناسایی افراد مبتلا صورت بگیرد و اجازه ندهیم فردی بخاطر بیماری سل وفات پیدا کند.

اعزام بیش از ۲۰۰ هزار نفر به عتبات از ابتدای سال جاری 

اعزام بیش از ۲۰۰ هزار نفر به عتبات از ابتدای سال جاری

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج با اعلام اینکه از ابتدای فروردین تا پانزدهم مهر ۱۴۰۳، ۲۰۳ هزار نفر در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شدند، اظهار کرد: این افراد در قالب ۵۰۷۵ کاروان به عراق رفته‌اند و این در حالی است که نرخ ارز مبادله‌ای روند رو به رشدی داشته و باعث افزایش هزینه اعزام زائر شده است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت ارائه خدمات به زائران در بخش‌های اسکان، تغذیه و حمل و نقل، به راهکارهایی که در بعضی استان‌ها برای اعزام زائر به کار گرفته می‌شود، اشاره کرد و گفت: سازمان حج و زیارت بسته‌های دو تا هفت روزه برای جذب و اعزام زائران در قالب کاروان‌های تحت نظارت این سازمان تعریف کرده است.

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز از روند اعزام زائران به سفرهای عمره گزارش داد و گفت: تاکنون ۹۶ هزار نفر برای تشرف به سرزمین وحی اعلام آمادگی و ۴۳ هزار نفر هزینه را واریز کردند.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص سفرهای عمره تاکید کرد و از پیش ثبت‌نام سفر حج ۱۴۰۴ در روزهای آینده خبر داد.

اقدامات فوق‌العاده‌ برای استقرار دادگاه‌های صلح

اقدامات فوق‌العاده برای استقرار دادگاه‌های صلح / ‏‬ هدف، اشاعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات فوق‌العاده‌ای که در قوه قضائیه برای استقرار و پیشبرد امور مرتبط با دادگاه‌های صلح صورت گرفته است، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح، اقداماتی جهادی در دستگاه قضا صورت پذیرفته است و از بیش از دو هزار ابلاغ قضائی که باید برای قضات دادگاه‌های صلح صادر شود، تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ ابلاغ صادر شده است، در بعضی از دادگستری‌ها نیز فرآیندهای مرتبط با استقرار دادگاه‌های صلح صورت پذیرفته و در دادگستری‌ها دیگر، امورات مربوط به این امر در حال اجراست. تاکید داریم که کارگروه تعیین شده در این رابطه با همکاری مرکز توسعه حل اختلاف، اقدامات ناظر بر استقرار هر چه سریع‌تر دادگاه‌های صلح در سراسر کشور و موضوعات مرتبط با این امر از جمله صدور ابلاغ‌های قضائی و اجرایی شدن آئین‌نامه‌های مرتبط را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند، بار دیگر تاکید داریم که انگیزه اصلی و هدف غایی از تشکیل دادگاه‌های صلح، اشاعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه و نهادینه کردن این فرهنگ در دعاوی و کم کردن هزینه‌ها و تقلیل مشکلات برای مردم و خود قوه قضائیه است.

سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها برای کاهش انتشار کربن

سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها برای کاهش انتشار کربن

آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران اظهار کرد: پتروشیمی‌ها در حوزه کاهش انتشار کربن چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ارزشمند است و باید به این موارد و برندسازی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی توجه بیشتری کرد.

وی افزود: مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌وری، فقط صرفه‌جویی نیست بلکه موارد مهم دیگری را شامل می‌شود و اگر درک درستی از مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی نداشته باشیم، کشور دچار مشکل‌های بیشتر می‌شود، همچنین افزایش راندمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی جز وظایف تمام بخش‌های کشور است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بهینه‌سازی را یک گام جلوتر از مهندسی متعارف دانست و تصریح کرد: بهینه‌سازی فقط کاهش مصرف گاز، بنزین و برق نیست، بلکه تمام ساختارهای کشور باید بهینه شود.

نجفی با اشاره به اینکه با توجه به برنامه هفتم توسعه قرار است سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی تأسیس شود، افزود: قوانین وضع شده در این بخش با توجه به گذشت زمان کارایی نداشته است، همچنین باید موضوع بهینه‌سازی، بهره‌وری و افزایش بازده در تمام حوزه‌ها به مهم‌ترین هدف تبدیل شود و با توجه به اینکه تفکر بهینه‌سازی با تفکر تولید پیگیری می‌شود، اتفاق‌های خوبی در این زمینه رخ نمی‌دهد.

برنامه وزارت نیرو برای احداث ۵۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور

برنامه وزارت نیرو برای احداث ۵۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور

عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو با بیان اینکه متهم اصلی ناترازی در کشور اقتصاد انرژی است، گفت: وزارت نیرو در نظر دارد با کمک بخش خصوصی و مردم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را در پنج سال آینده تا ۵۰ هزار مگاوات افزایش دهد.

کد خبر 800687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.