ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر قطر

تیم ملی ایران در حالی در دیداری حساس به مصاف قطر می‌رود که دو بازیکن اصلی‌اش به دلیل محرومیت در این دیدار غایب خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مهر_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های ایران و قطر در ورزشگاه راشد شهر دبی امارات به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم ملی ایران در شرایطی در این دیدار برابر یکی از مدعیان اصلی صعود از گروه قرار می‌گیرد که سامان قدوس و صالح حردانی، دو مهره تأثیرگذار خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. با این حساب با توجه به اینکه مدت‌هاست دیگر مدافع راست شاخص تیم ملی یعنی صادق محرمی نیز به دلیل مصدومیت دور از اردوهای تیم ملی است، دست امیر قلعه‌نویی در این منطقه از زمین بسته است و چالش اصلی ترکیب ایران پست دفاع راست خواهد بود.

آخرین رویارویی تیم‌های ایران و قطر مربوط به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا بود که در آن دیدار تیم ملی با نتیجه سه بر دو مغلوب قطر شد تا شانس فینالیست شدن در این جام را از دست بدهد. همین موضوع به مصاف پیش روی دو تیم جنبه انتقامی هم می‌دهد و باید دید در نهایت چه نتیجه‌ای برای تیم ملی در این دیدار رقم می‌خورد.

ترکیب تیم ملی ایران برابر قطر (احتمالی)

محرومیت حردانی و چالش در دفاع راست

در حالت ایده‌آل زوج انتخابی قلعه‌نویی برای پست دفاع وسط کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده بودند، اما در این مقطع با توجه به مصدومیت کنعانی‌زادگان، قلعه‌نویی ترجیح داد تا انتخابی غافلگیرکننده داشته باشد و علی نعمتی را کنار شجاع خلیل‌زاده به عنوان زوج دفاعی برابر ازبکستان به‌کار گیرد و با توجه به عملکرد مطلوب دفاعی در دیدار با ازبکستان، به احتمال فراوان این دو باز هم برابر قطر در قلب دفاع ایران قرار می‌گیرند. در پست دفاع چپ نیز به نظر نمی‌رسد میلاد محمدی از ترکیب خارج شود، اما در پست دفاع راست دست کادر فنی تیم ملی بسته است و باید دید چه بازیکنی را جانشین حردانی در این پست می‌کند.

آریا یوسفی بازیکنی است که به عنوان دفاع راست به تیم ملی دعوت شده است و ممکن است یکی از گزینه‌های بازی در این پست باشد اما با توجه به میل هجومی بیشتر یوسفی، ممکن است قلعه‌نویی از او در ترکیب اصلی استفاده نکند و مانند ۲۰ دقیقه پایانی دیدار با ازبکستان از میلاد محمدی چپ‌پا در این پست استفاده کند، در این صورت امید نورافکن یا علی نعمتی در پست دفاع چپ به‌کار گرفته می‌شوند و شانس بازی برای محمد کریمی، محمد قربانی یا محمدامین حزباوی فراهم می‌شود. محمد دانشگر نیز سابقه بازی در پست دفاع راست را دارد و انتخاب دیگر قلعه‌نویی می‌تواند استفاده از دانشگر در این منطقه از زمین باشد.

نورافکن جانشین قدوس می‌شود

در ترکیب خط هافبک تیم ملی حضور سعید عزت‌اللهی به عنوان هافبک دفاعی قطعی است اما با توجه به محرومیت قدوس و ترکیب دیدارهای قبلی، به احتمال فراوان امید نورافکن جانشین قدوس کنار عزت‌اللهی می‌شود. در سمت چپ احتمال دارد شانس بازی مهدی قایدی بیشتر از محبی باشد و در سمت راست نیز از بین جهانبخش و قلی‌زاده شانس بازی جهانبخش بیشتر خواهد بود. محمد کریمی و محمد قربانی دیگر مهره‌های امیر قلعه‌نویی برای استفاده در خط هافبک خواهند بود که احتمال حضور آن‌ها به صورت یار تعویضی وجود دارد.

خط آتش با زوج همیشگی

سردار آزمون و مهدی طارمی زوج هجومی تیم ملی برابر قطر خواهند بود با این تفاوت که طارمی کمی عقب‌تر بازی می‌کند تا به خط هافبک کمک کند و با توپ‌گیری از عقب زمین در بازی‌سازی تیم شرکت کند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر قطر

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، آریا یوسفی (محمد دانشگر)، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، امید نورافکن، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون

کد خبر 800631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.