برتری همه‌جانبه ایران مقابل قطر

تیم ملی فوتبال ایران امروز چهارمین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل قطر برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مهر_ چهارمین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل قطر برگزار می‌کند. این مسابقه به دلیل شرایط پروازی کشورمان با تصمیم فیفا و AFC در ورزشگاه راشد دبی انجام می‌شود. طبق اعلام AFC قرار است یوسوکه آراکی، داور ژاپنی به همراه یون میهارا و کوتو واتانه‌به، این بازی حساس را قضاوت کنند.

شاگردان قلعه‌نویی با نتایج مشابه یک بر صفر در بازی با قرقیزستان و امارات به پیروزی رسیدند. تیم ملی در ازبکستان در شرایطی که از دقیقه ۵۵ با اخراج صالح حردانی ده‌نفره به بازی ادامه دادند به تساوی بدون گل قناعت کردند. ایران اکنون به دلیل گل زده کمتر نسبت به ازبکستان در رتبه دوم گروه A قرار دارد. تیم ملی با پیروزی در این دیدار اختلاف را با قطر به پنج امتیاز افزایش می‌دهد تا با خیال راحت‌تری سراغ ادامه مسابقات برود.

قطر این مرحله از مقدماتی جام جهانی را خوب شروع نکرد و پس از شکست سه بر یک خانگی مقابل امارات در بازی با کره شمالی هم با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد اما برتری سه بر یک در دیدار با قرقیزستان سبب شد تا عنابی‌ها با روحیه بهتری به مصاف ایران بیاید و دنبال از بین بردن فاصله سه امتیازی با تیم کشورمان باشند.

تیم‌های ایران و قطر تاکنون ۲۵ مرتبه در رقابت‌های مختلف رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند. ایران ۱۶ مرتبه و قطر چهار مرتبه موفق به پیروزی شده‌اند و پنج تقابل با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در این ۲۵ تقابل ۶۲ گل به ثمر رسیده است که ۴۳ گل برای ایران و ۱۹ گل برای قطر ضرب شده است. ایران دومین تیم آسیا و نوزدهمین تیم فیفا است، در حالی که قطر در جایگاه پنجم آسیا و چهل‌وچهارم دنیا قرار گرفته است و با تیم کشورمان اختلافی ۲۵ پله‌ای دارد.

آخرین دیدار تیم ملی با قطر یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران است. اما شاگردان امیر قلعه‌نویی فرصت دارند ۲۵۱ روز پس از شکست عجیب ۳ بر ۲ در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، آن باخت را جبران کنند. بی‌شک یکی از کلیدهای برتری در مقابل قطر مهار اکرم عفیف است که در آن دیدار به کابوس تیم ملی تبدیل شد. انتظار می‌رود کادر فنی تیم ملی برنامه ویژه‌ای را برای این مهره به کار بگیرد.

از نکات قابل توجه نسبت به دیدار قبل دو تیم، کاهش میانگین سنی تیم ملی ایران است. تیم ایران در جام ملت‌های اخیر ایران با میانگین سنی ۲۹ سال، دومین تیم مسن جام لقب گرفت اما پس از پایان تورنمنت نفرات جوان و جدیدی به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی دعوت شدند تا این میانگین برای اردوی فعلی حدود یک‌سال‌ونیم نسبت به جام ملت‌های قطر کم شود. امید ابراهیمی ۳۶ ساله پس از پایان آن تورنمنت از تیم ملی خداحافظی کرد و احسان حاج‌صفی ۳۳ ساله هم دیگر به تیم ملی دعوت نشد. رامین رضائیان، دفاع راست ۳۳ ساله هم در اردوهای اخیر حضور نداشته است.

دعوت نشدن این سه نفر که در ترکیب اصلی دیدار با قطر حضور داشتند و کریم انصاری‌فرد ۳۳ ساله از مهم‌ترین دلایل کاهش میانگین سنی تیم ایران است. در حال حاضر امین حزباوی، محمد مهدی زارع، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده بازیکنان ۲۳ و زیر ۲۳ سالی هستند که برخلاف جام ملت‌ها در اردوی تیم حضور دارند در این اردو میانگین سنی تیم ملی ۲۷/۴ است.

کد خبر 800604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.