هشدار پلیس فتا به افراد درباره مجرمان سایبری و سودجویان فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان توصیه‌هایی به منظور افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: مجرمان سایبری و افراد سودجو همیشه به دنبال دسترسی به برخی از اطلاعات افراد هستند تا از طریق آن اقدام به هتک حیثیت، کلاهبرداری یا دیگر سوءاستفاده‌های احتمالی از کاربران کنند.

وی افزود: کاربران فضای مجازی هنگام ورود به شبکه‌های اجتماعی برای استفاده از آن، به طور معمول یک کد تأیید از طریق پیامک دریافت می‌کنند که باید آگاه باشند این کد محرمانه را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: افراد سودجو گاهی از طریق تماس تلفنی برای دریافت این کد تأیید وانمود می‌کنند که از طرف یک سازمان یا مسابقه تماس گرفته و برای اصالت‌سنجی به کدی که برایشان پیامک شده نیاز دارند.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود شهروندان به اکانت‌ها و صفحات جعلی شبکه‌های اجتماعی و تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی از طرف افراد ناشناس به هیچ عنوان اعتماد نکنند و توجه داشته باشند کدهایی که در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق پیامک برای آنها ارسال می‌شود به منزله اطلاعات شخصی است و در صورت واگذاری این کد به افراد غیر از طرق مختلف مورد سوءاستفاده قرار خواهند گرفت.

مرتضوی گفت: از کاربران فضای مجازی می‌خواهیم به توصیه‌ها و آموزش‌های پلیس فتا توجه بیشتری داشته باشند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه اینترنتی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند، همچنین در هر ساعت از شبانه روز در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

کد خبر 800537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.