میزان آلودگی هوای تهران؛ دوشنبه ۲۳ مهر/ هوا امروز ناسالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۹ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۹ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد و سنجش کیفیت هوا امروز _ دوشنبه بیست‌وسوم مهر_ در ایستگاه باقرشهر با شاخص ۱۵۳، بهارستان با شاخص ۱۵۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۶۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۵۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۵۷، قرچک با شاخص ۱۷۶ و ورامین با شاخص ۱۶۴ در موقعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های امام خمینی ۲ با شاخص ۱۰۹، پاکدشت با شاخص ۱۰۳، پیشوا با شاخص ۱۲۵، چشمه با شاخص ۱۰۹، دانشگاه تهران با شاخص ۱۱۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۹، رباط کریم با شاخص ۱۰۲ و سلامت با شاخص ۱۳۲، در وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

در همین راستا، ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۲۹، شریف منطقه دو با شاخص ۱۴۲، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۲۰، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۴۲، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۰۳، شهریار با شاخص ۱۴۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۷، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۳۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۱۱۹ در موقعیت ناسالم (نارنجی) است.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۶۶، امام خمینی با شاخص ۷۷، پارک رازی با شاخص ۹۱، پاسداران با شاخص ۷۴، پردیس با شاخص ۷۴، پونک با شاخص ۷۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۰، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۹۱، دماوند با شاخص ۷۰ و ژئوفیزیک با شاخص ۹۳ در شرایط هوای سالم (زرد) ثبت شد.

به این ترتیب، ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۸، سرخه حصار با شاخص ۸۷، شهرداری منطقه دو با شاخص ۸۲، قدس با شاخص ۶۵، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۶۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۸، ملارد با شاخص ۹۳ در موقعیت سالم (زرد) ثبت شد.

شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 800450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.