پیگیری سرانه استاندارد در مدارس اصفهان هستیم

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: ارتقای سرانه دانش‌آموزی استان به سمت سرانه استاندارد معادل ۸.۳۹ مترمربع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

ناصر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت روز جهانی استاندارد اظهار کرد: استاندارد یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها و بسترها برای تولید محصولات و ارائه خدمات به نحو مطلوب و ایمن است.

وی افزود: روز جهانی استاندارد فرصتی برای افزایش آگاهی و درک بهتر نسبت به اهمیت جایگاه نظام استاندارد و لزوم استانداردسازی کالا، خدمات و فرایندها در راستای بهبود فضای کسب و کار، کیفیت محصولات و سلامت زندگی مردم است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان استان از ۱.۵ مترمربع قبل از انقلاب به ۶.۳۴ مترمربع ارتقا یافته است، تصریح کرد: معتقدیم که فضای آموزشی و پرورشی و تجهیزات با کیفیت و مطابق با استانداردها حق دانش‌آموزان ایران است و رعایت الزامات استاندارد تکلیف اساسی مسئولان است.

وی پیرامون اینکه نوسازی مدارس با تلاش شبانه روزی سعی بر این دارد تا با رسیدن به استانداردهای تبیین شده در دنیا و ایران اسلامی کیفیت آموزش را برای دانش‌آموزان این مرز و بوم ارتقا دهد، گفت: در همین راستای ارتقای سرانه دانش‌آموزی استان به سمت سرانه استاندارد معادل ۸.۳۹ مترمربع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

فتحی با بیان اینکه استفاده از سیستم استاندارد گرمایشی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: از تعداد ۲۳ هزار کلاس درس غیراستاندارد تاکنون ۱۷ هزار کلاس درس استان اصفهان استانداردسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۸۲ درصد مدارس استان اصفهان از سیستم استاندارد گرمایشی برخوردار هستند، افزود: تعدادی از کلاس‌های درس مدارس استان همچنان از بخاری استفاده می‌کنند که استانداردسازی آن‌ها لازم است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان ادامه داد: طی یک سال گذشته ۷۵۰ کلاس درس با فعال‌سازی سیستم گرمایشی مرکزی، بهینه‌سازی شده و بخاری‌ها حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه فرایند استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس توسط اداره کل نوسازی در راستای ایمنی دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در نوسازی مدارس استان که با استفاده از استانداردها و آئین‌نامه‌های داخلی و بین‌المللی در طراحی و ساخت با کیفیت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی با مصالح و تجهیزات استاندارد، محیط مستحکم و ایمنی را برای بهره‌برداری دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.

کد خبر 800434

برچسب‌ها