پارکینگ مکانیزه شهدا معضل ترافیک هسته مرکزی شهر را برطرف می‌کند

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه مشارکتی تجاری، اداری و پارکینگ مکانیزه میدان شهدا گفت: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد بهبود وضعیت حمل‌ونقل، رفع معضل ترافیک و مشکل پارک خودرو در هسته مرکزی این کلان‌شهر خواهیم بود.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اثرات اقتصادی، اجتماعی و فنی پروژه ارزشمند تجاری، اداری و پارکینگ مکانیزه میدان شهدا اظهار کرد: وجود مراکز و فروشگاه‌های متعدد و نبود جای پارک خودرو در این نقطه پرازدحام شهر اصفهان، مردم را مجبور می‌کند خودروهای خود را در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف پارک کنند که این مسئله مشکلات زیادی را برای ساکنان و مغازه‌داران ایجاد می‌کند و موجب سردرگمی شهروندان، همچنین در بعضی موارد منجر به سانحه و برهم زدن آرامش محیطی می‌شود.

وی افزود: شهرداری اصفهان با رصد شرایط و بررسی‌های محیطی و به‌منظور رفع دغدغه اهالی و شهروندان این نقطه از شهر اقدام به تعریف و احداث پروژه پارکینگ مکانیزه شهدا کرد تا پاسخگوی خواست و نیاز شهروندان در این منطقه از شهر باشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به تراکم ساختمانی و کمبود زمین در ابعاد متناسب برای اجرای پروژه‌هایی از این دست تصریح کرد: در صورت وجود زمینی بزرگ برای ایجاد پارکینگ‌های معمولی نیز به‌لحاظ سرمایه‌گذاری مقرون‌به‌صرفه نیست، از این‌رو مدیریت شهری و کارشناسان مربوطه تصمیم گرفتند تا با استفاده از آخرین روش‌های روز و دانش فنی بالای شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، نسبت به احداث و بهره‌برداری از پارکینگ خودرو به روش مکانیزه اقدام کنند.

حیدری اضافه کرد: اجرای پارکینگ مکانیزه به‌نحوی است که بهترین و بیشترین بهره‌وری از فضای کوچک و محدود را می‌توان برای پارک تعداد زیادی خودرو فراهم کرد، همچنین در کاهش زمان و سرعت بخشیدن به جابه‌جایی وسایل نقلیه نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: کارشناسان فنی شهرداری اصفهان برای انجام این پروژه از مجموعه‌های مشابه بسیاری در کلان‌شهرهای تهران و مشهد بازدید به‌عمل آوردند و در نهایت پس از اعلام فراخوان و سیر فرایندهای قانونی و اداری شرکت دانش‌بنیان «تکاپو صنعت نامی» که مجموعه‌ای متشکل از جوانان خلاق و کارآزموده و از ۲۰ شرکت برتر دانش‌بنیان کشور است، برای انجام پروژه تجاری، اداری و پارکینگ مکانیزه میدان شهدا انتخاب و به‌عنوان سرمایه‌گذار و مجری این پروژه مشارکتی ارزشمند مشغول به‌کار شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه مشارکتی تجاری، اداری و پارکینگ مکانیزه میدان شهدا به‌لحاظ بالاترین ظرفیت گنجایش، بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور محسوب می‌شود که شامل واحدهای اداری و تجاری به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع و فضایی برای پارک ۳۵۰ خودرو به روش مکانیزه است.

حیدری با اشاره به موقعیت سوق‌الجیشی پروژه تاکید کرد: قرارگیری این پروژه به شکلی است که دربرگیرنده مناطق یک ،۳،۷ و ۸ شهرداری بوده و آن‌ها را پوشش می‌دهد، همچنین بهره‌برداری از آن اثرگذاری متناسبی در تحولات شهری حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، ترافیکی و بهداشت روان جامعه خواهد داشت.

کد خبر 800407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.