تکمیل و بهره‌برداری از سامانه مانیتورینگ تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری طرح جامع سامانه مانیتورینگ و کنترل از راه دور تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب گفت: در این طرح ضمن نظارت بر عملکرد تاسیسات، امکان مدیریت بهینه منابع آبی و پساب فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید فردانی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از طرح جامع سامانه مانیتورینگ و کنترل از راه دور تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب اظهار کرد: این سامانه با هدف جمع‌آوری اطلاعات فرایندی و عملکردی تجهیزات و تأسیسات آب‌رسانی و مدیریت پساب و انتقال اطلاعات مذکور به مرکز کنترل و مانیتورینگ با هدف پایش عملکرد و کنترل از راه دور تأسیسات آب‌رسانی شهرداری اصفهان توسعه یافته است.

وی افزود: در این طرح از فناوری‌های روز مرتبط با تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی در ارتباط با سامانه اسکادا استفاده شده است که علاوه‌بر نظارت دقیق بر عملکرد تأسیسات و تجهیزات، امکان مدیریت بهینه منابع آبی و پساب با تعدیل نیروی انسانی و اپراتورهای مورد نیاز فراهم شده است.

تکمیل و بهره‌برداری از سامانه مانیتورینگ تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب اصفهان

لزوم مدیریت بهینه منابع آبی و اجتناب از هدر رفت پساب برای آبیاری فضای سبز شهری

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح جامع سامانه مانیتورینگ و کنترل از راه دور تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب با توجه به تنش آبی موجود در محدوده این کلان‌شهر و لزوم مدیریت بهینه منابع آبی و اجتناب از هدررفت پساب برای آبیاری فضای سبز شهری توسعه یافته است، اظهار کرد: این طرح در دو مسیر شاهین‌شهر و شمال شهر اصفهان، همچنین سپاهان‌شهر و جنوب تا شرق این کلان‌شهر امتداد دارد.

وی افزود: این طرح در فاز نخست شامل ۲۰ ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه و چاه در سطح شهر اصفهان بوده که به بهره‌برداری رسیده است و در فازهای بعدی توسعه خواهد یافت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به ایستگاه‌هایی که تاکنون به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: در محور شمال اصفهان (پمپاژ شهرک قدس، پمپاژ نیروگاه، ایران چای، مخزن و پمپاژ میدان استقلال منطقه ۱۲، مخزن و پمپاژ میدان استقلال منطقه ۲، مخزن و پمپاژ ۳۰ هکتاری، پمپاژ بابوکان) و در محور جنوب تا شرق اصفهان (تصفیه‌خانه تکمیلی، پمپاژ بچینگ، مخزن و پمپاژ آب شور، چاه آب شور، پمپاژ فیزادان منطقه ۶، پمپاژ قوچانی، تصفیه‌خانه آبفا جنوب (دو ایستگاه)، چاه فیزادان میادین، مخزن بتونی میادین، پمپاژ پشت برکه کوه سنگی، پمپاژ برکه کوه سنگی، ایستگاه مخزن و پمپاژ فیزادان) به بهره‌برداری رسیده است.

تکمیل و بهره‌برداری از سامانه مانیتورینگ تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب اصفهان

به گزارش ایمنا، طرح جامع سامانه مانیتورینگ و کنترل از راه دور تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با همکاری بخش خصوصی، پاییز ۱۴۰۳ تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 800382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.