از موفقیت در حوزه درمان با سلول‌های بنیادی تا تدوین آئین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان

ایمنا از ساماندهی همیشگی مشکل کمبود معلم برای همیشه، موفقیت ۷۵ درصدی درمان با سلول‌های بنیادی در ایران، کسب مدال جهانی توسط کاراته‌کاران قهرمانی، دسترسی ووشوکاران ایران به مدال طلا و نقره و تدوین آئین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ ساماندهی مشکل کمبود معلم برای همیشه می‌رویم، در ادامه نیز موفقیت ۷۵ درصدی درمان با سلول‌های بنیادی در ایران مطرح شده است، همچنین کسب مدال جهانی توسط کاراته‌کاران قهرمانی، دسترسی ووشوکاران ایران به مدال طلا و نقره و ‏‬ تدوین آئین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از موفقیت در حوزه درمان با سلول‌های بنیادی تا تدوین آئین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان

مشکل کمبود معلم برای همیشه ساماندهی می‌شود

احسان عظیمی‌راد، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش با اولویت تعیین تکلیف معلمان فعلی، یک بار و برای همیشه به نتیجه خواهد رسید، اظهار کرد: در زمان اخذ رأی اعتماد از وزیر آموزش‌وپرورش قول گرفته شد تا مشکل نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش برای همیشه رفع شود.

وی افزود: افزون بر ۲۰۰ هزار نفر در طرح‌های مختلف پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و خرید خدمت سال‌ها در نظام آموزش‌وپرورش کشور بار تعلیم و تربیت را بر دوش کشیده‌اند، ولی سالانه با آنها یک قرارداد بسیار سطحی نوشته می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون نشست‌هایی با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اولویت جذب نیروهای فعلی در حال برگزاری است و در ادامه این هفته هم جلسات تکمیلی خواهیم داشت تا طرح اولیه در روزهای آینده به وزیر آموزش‌وپرورش و معاونان وی ارائه شود و این وزارتخانه بدون دغدغه بتواند سند تحول بنیادین خود را که در کیفیت آموزش و نظام تعلیم و تربیت نقش‌آفرین است، به نتیجه برسد.

عظیمی‌راد بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات کمیسیون آموزش‌وپرورش، موضوع افزایش اعتبار و سرانه آموزش‌وپرورش است و باید حجم بودجه کاهشی کنونی به ۱۵ درصد بودجه عمومی کشور برسد تا درآمد معلمان افزایش پیدا کند.

به گفته وی، در کشور ما به جایگاه علم و دانش احترام گذاشته می‌شود، ولی حکم یک استادیار دانشگاه حدود ۱۷ میلیون تومان است و این در حالی است که خط فقر در ایران زیر ۲۴ میلیون تومان تعریف شده است.

از موفقیت در حوزه درمان با سلول‌های بنیادی تا تدوین آئین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان

موفقیت ۷۵ درصدی درمان با سلول‌های بنیادی در ایران

مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان با گرامی‌داشت یاد سعید کاظمی آشتیانی به عنوان بنیان‌گذار پژوهشگاه و بانک خون بندناف رویان اظهار کرد: موضوع سلول‌های بنیادی در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه بوده است و حتی در برهه‌ای برخی افراد غیرمتخصص ادعاهایی در مورد درمان انواع بیماری‌ها با استفاده از سلول‌های بنیادی داشتند که درست نبود.

وی افزود: اوایل دهه ۸۰ موضوع استفاده از سلول‌های بنیادی در حوزه پزشکی مطرح شد، اما یکی از چالش‌ها بحث اخلاق پزشکی به دلیل احتمال شبیه‌سازی انسان بود و به همین دلیل در برخی کشورها اجازه کار داده نمی‌شد، اما در آن هنگام مرحوم آشتیانی ضمن تشریح موضوع در نامه‌ای به مقام معظم رهبری برای عقب نماندن از قافله علم در این زمینه دستور مساعد دریافت کرد.

مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در آن دوره با درایت کامل نه تنها مانع نشدند، بلکه از آن به عنوان ثروت هنگفت انسانی نام بردند که همین امر موجب شد تا زمینه تولید بافت‌های مختلف انسانی با استفاده از سلول‌های بنیادی مورد توجه قرار بگیرد و امروز ایران جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه سلول‌های بنیادی باشد.

ضرابی گفت: بر اساس آمار مرکز پیوند، میزان موفقیت درمان بیماران با استفاده از سلول‌های بنیادی به بیش از ۷۵ درصد رسیده است.

مدال برنز جهانی به یلدا نقی‌بیرانوند رسید

مدال برنز جهانی به یلدا نقی‌بیرانوند رسید

در آخرین روز از سیزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی رده‌های پایه جهان که در کشور ایتالیا در جریان است، یلدا نقی‌بیرانوند در روز یکشنبه، بیست‌ودوم مهر در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم دختران موفق شد با نتیجه شش بر صفر بر حریف مراکشی خود غلبه کند و مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

وی تا پیش از رسیدن به دیدار رده‌بندی حریفانی از کانادا و ترکیه را شکست داد و در بازی سوم پنج بر سه نتیجه را به اسگاردلی از کرواسی واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت؛ نماینده کشورمان در این گروه ۱۰ بر ۹ سارا اوناس از الجزایر را برد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

ووشوکاران ایران به مدال طلا و نقره رسیدند

ووشوکاران ایران به مدال طلا و نقره رسیدند

در روز نخست بازی‌های سری جهانی که از روز شنبه، بیست‌ویکم مهر به صورت رسمی در هنگ‌کنگ آغاز شد، شاهین بنی‌طالبی و مصطفی حسن‌زاده دو نماینده کشورمان در بسته «نان چوان» و «نن گوئن» به مصاف حریفان خود رفتند.

نمایندگان شایسته ایران با ارائه نمایشی عالی در دو فرم نان‌چوان و نن‌گوئن موفق شدند ضمن قرار گرفتن در رده‌های اول و دوم به مدال‌های طلای و نقره این بخش دست پیدا کنند.

بر همین اساس شاهین بنی‌طالبی با نمره ۱۹.۳۱۶ موفق شد مدال طلای این بسته را از آن خود کند و مصطفی حسن‌زاده نیز با امتیاز ۱۹.۲۷۶ مدال با ارزش نقره را به دست آورد.

تدوین آئین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان / لزوم لحاظ ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۴

تدوین آئین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان / لزوم لحاظ ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۴

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تدوین آئین نامه جدید رتبه بندی معلمان بیان کرد: انتظار می‌رود پایش آئین‌نامه رتبه‌بندی قبلی و تدوین آئین‌نامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود.

وی با تاکید بر استقرار رتبه‌بندی برای فاقدان و نو استخدامی‌ها و با اشاره به لایحه بودجه سال آینده افزود: در این مسیر باید تمام نیازها به سرعت احصا و حداقل ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی فرهنگیان در سال جاری و سال آینده در بودجه گنجانده شود تا پرداخت‌ها به روز شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با ارائه گزارشی از دیدارهای اخیر و نشست شورای عالی به ریاست رئیس جمهوری بیان کرد: در تمام دیدارها و نشست‌ها تأکید کردم که سیاست کلان در آموزش‌وپرورش ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت است و این ارتقا به نقشه راه نیاز دارد.

کاظمی اضافه کرد: برای دومین بار در ۱۱ سال اخیر جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش با حضور رئیس جمهور برگزار شد و این رویکرد بازتاب‌های خوبی داشته است، این امر در مسیر پیش‌رو منجر به رفع بسیاری از مسائل آموزش‌وپرورش خواهد شد.

وی خروجی جلسه بعد از نشست شورای عالی آموزش‌وپرورش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بعد از این نشست، رئیس جمهوری اعلام آمادگی کرد که مشکل فضاهای آموزشی کشور را بر اساس نیازمندی‌ها و طرح و برنامه‌های اعلامی حل و فصل کند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: باید مسائل و نیازمندی‌های آموزش و پرورش را احصا و سازماندهی کنیم تا با طراحی متقن و دقیق از سایر دستگاه‌ها و نهادها مطالبه کنیم.

کد خبر 800291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.