وفاق ملی و شایسته‌سالاری، راهبردهای کلیدی مدیریتی استان یزد

امروز در مراسمی، مهران فاطمی استاندار سابق یزد تکریم و محمدرضا بابایی به عنوان استاندار جدید یزد معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، ظهر امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مهر_ مراسم تکریم مهران فاطمی استاندار سابق و معارفه محمدرضا بابایی به عنوان استاندار جدید یزد با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد، علی زینی‌وند معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران، مسؤلین و نمایندگان تشکل‌های مختلف استان برگزار شد.

وفاق ملی و شایسته‌سالاری، راهبردهای کلیدی مدیریتی استان یزد

محمدرضا بابایی، استاندار جدید یزد، در این مراسم مهران فاطمی را یکی از استانداران سرآمد در دولت شهید رئیسی دانست و اظهار کرد: ایشان در دوران خدمت خود خوش درخشید.

وی بر اقامه به حق و جلوگیری از تضییع حقوق مردم به عنوان اصول اصلی حکمرانی تأکید کرده و افزود: من به هیچ جناحی وابسته نیستم و در تمام دولت‌ها خدمت کرده‌ام.

استاندار یزد بیان کرد: وقتی دیدم گفتمان دکتر پزشکیان به من نزدیک و او انسانی صادق، درستکار و فعال است لذا خودم رزومه را ارسال کردم.

بابایی با بیان اینکه یکی از اصول مهم حکمرانی، وفاق و همدلی است و نباید میان جناح‌ها اختلاف ایجاد شود، تصریح کرد: وفاق، به‌عنوان محور اصلی در توسعه کشور باید مورد توجه همه جریان‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی ما باید خدمت به مردم و نه کسب منافع شخصی و دنیوی باشد خاطرنشان کرد: کسانی که برای خدمت به مردم وارد عرصه می‌شوند صداقت و تعهد داشته باشند.

بابایی ادامه داد: یکی از راهبردهای اخلاقی در جامعه مردم‌داری است، همه افراد جامعه، صرف نظر از جایگاه و موقعیت‌شان، باید از خدمات دولتی به‌صورت مساوی بهره‌مند شوند و تکریم مردم و رعایت حقوق آن‌ها از اولویت‌های اصلی مدیریت است.

وی شایسته‌سالاری، توانمندی و صلاحیت، نخبگان و شایستگان را یکی دیگر از راهبردهای اصلی در گزینش افراد عنوان کرد و افزود: از سیاست‌های اصلی دولت فعلی، اجرای احکام برنامه هفتم توسعه است.

استاندار یزد با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید بندهای مرتبط با این برنامه را استخراج کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند، گفت: ما نباید شاهد عدم تحقق احکام برنامه باشیم، همان‌طور که در برنامه پنجم توسعه بخش زیادی از آن محقق نشد.
وی به چالش‌های اقتصادی استان یزد نیز پرداخت و افزود: صنعت، تولید و کارآفرینی باید مورد حمایت قرار گیرند، اما این اقدامات نباید به بهای آسیب رساندن به محیط زیست و منابع استان باشد.

استاندار یزد گفت: امید که با کمک و همکاری همه مردم، نخبگان، مدیران و نمایندگان، یزد را به سمت رشد و شکوفایی بیشتر هدایت کنیم چرا که این مسیر نیازمند همدلی، وفاق و تلاش همه‌جانبه است تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

وفاق ملی و شایسته‌سالاری، راهبردهای کلیدی مدیریتی استان یزد

مهران فاطمی، استاندار سابق یزد در مراسم تکریم و معارفه، مردم یزد ضمن ارائه خداقوت به تمام مسئولان استان، از بابت قصور در خدمت، خطاها و کم‌کاری‌های احتمالی عذرخواهی و طلب عفو نموده و اظهار کرد: مردم یزد نجیب‌ترین، سخت‌کوش‌ترین، با تجربه‌ترین و همراه‌ترین مردم کشور هستند.

وی با بیان اینکه عملکردها زمانی ارزشمند هستند که دارای دو ویژگی باشند، افزود: ابتدا اخلاص و انجام کار برای رضای خدا و دوم جلب رضایت مردم است البته رضایت مردم به صورت نسبی حاصل می‌شود.

استاندار سابق یزد گفت: محمدرضا بابایی، استاندار جدید یزد فردی متدین، فاضل و نخبه هستند که بنده ایشان را با مستندات دقیق به عنوان یک دانشگاهی و معلم دانشگاه نخبه و فاضل می‌دانم، به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند، فضیلت ایثارگری و آزادگی داشته و از سوابق اجرایی بسیار بالایی برخوردار هستند.

فاطمی تصریح کرد: امیدواری هستم ایشان در دولت چهاردهم به عنوان استاندار نمونه کشور باشند و زمینه توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر یزد را فراهم کند.

وی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری موفقیت دولت چهاردهم موفقیت نظام است لذا همه دست به دست هم زمینه پیشرفت و توسعه استان را فراهم کنیم.

به گزارش ایمنا، امروز در مراسمی، مهران فاطمی استاندار سابق یزد تکریم و محمدرضا بابایی به عنوان استاندار جدید یزد معرفی شد.

کد خبر 800217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.