نخست وزیر عراق: اولویت بغداد توقف تجاوز رژیم صهیونیستی در منطقه است

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که اولویت بغداد در حال حاضر توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دفتر نخست وزیری عراق روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از نتایج رایزنی نخست وزیر عراق و «سید عباس عراقچی» اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» در این دیدار تاکید کرد که اولویت عراق در قبال اوضاع منطقه در حال حاضر توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان است.

السودانی اظهار مرد: عراق با همکاری دوستان و شرکای بین‌المللی به ویژه کشورهای اتحادیه اروپا تمامی تلاشش را برای توقف جنگ مبذول می‌کند.

وی افزود: دولت عراق پیش‌تر نسبت به نقشه‌های رژیم صهیونیستی برای توسعه جنگ در منطقه هشدار داده بود.

نخست وزیر عراق خاطر نشان ساخت که تلاش‌ها برای جلوگیری از توسعه دایره جنگ در منطقه هم به منفعت منافع ملی عراق و هم عموم منطقه است.

سید عباس عراقچی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از مواضع دولت عراق در ایجاد آرامش و همچنین کمک انسانی به آوارگان غزه و لبنان تقدیر کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر عراقی، سید عباس عراقچی گفت که هدف از سفر او به بغداد به منظور تشریک مساعی و مشورت درباره روند تحولات منطقه است.

وزیر امور خارجه عراق پس از دیدار با محمد شیاع السودانی با رئیس جمهوری عراق دیدار و گفت و گو می‌کند.

سید عباس عراقچی در رأس هیأتی امروز یکشنبه وارد بغداد شد و در بدو ورود با «فؤاد حسین» همتای عراق درباره تحولات منطقه و مناسبات فی مابین دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 800213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.