رفع مشکل شماره تلفن در ساخت اپل آیدی (روش جدید)
اپل آیدی

اپل آیدی یک حساب کاربری بر پایه ایمیل است که به کمک آن هویت کاربران دستگاهای اپل شناسایی می‌شود. همچنین اپل آیدی این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا بتواند از تمام دستگاه‌های اپل خود مثل آیفون، آیپد، مک بوک و غیره به‌صورت کاملا یکپارچه مورد استفاده قرار دهد.

به زبان ساده‌تر باید گفت بدون اپل آیدی استفاده از دستگاه‌های اپل بسیار دشوار و تا حدی غیرممکن است. همانطور که در جریان هستید یکی از معضلات کاربران ایرانی مشکل شماره تلفن در ساخت اپل آیدی است. چرا که شرکت اپل یک شرکت آمریکایی بوده و ایران در لیست تحریم‌های آن‌ قرار دارد؛ در نتیجه کاربران ایرانی نمی‌توانند با پیش شماره ایران اقدام به ساخت اپل آیدی کنند. با این وجود خوشبختانه برای رفع این مشکل شماره تلفن در ساخت اپل آیدی روش جدیدی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

اپل آیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

اپل آیدی حسابی شخصی کاربران اپل است که برای دسترسی به اپل استور، آی کلود، آی مسج، دخیره داده‌های برنامه‌ها و سایر سرویس‌ها کاربرد دارد. این حساب شامل اطلاعات تماس، پرداخت و احراز هویتی است که برای وارد کردن اپل آیدی در هر دستگاه اپل به آن‌ها نیاز خواهید داشت. کاربردهای اپل آیدی آنقدر زیاد و کاربردی است که باید حتما جهت رفع مشکل شماره تلفن در ساخت آن اقدام کنید. همچنین مهم است که همواره به امنیت و به روز نگه داشتن حساب اپل آیدی خود توجه کنید. استفاده از گذرواژه‌های قوی، فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای و نظارت بر اطلاعات حساب بسیار در ساخت اپل آیدی مهم است. این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا از نات اکتیو شدن اپل آیدی خود جلوگیری کنید که در غیر این صورت باید اقدام به رفع مشکل نات اکتیو شدن اپل آیدی خود کنید.

استفاده از شماره های مجازی رفع مشکل شماره تلفن در ساخت اپل آیدی

استفاده از شماره‌های مجازی یکی از روش‌های کاربردی برای رفع مشکل شماره تلفن در ساخت اپل آیدی است. یکی از راههایی که می توان اقدام به دریافت شماره‌های مجازی با پیش شماره آمریکا کرد از طریق گوگل ویس می باشد. گوگل ویس یکی از سرویس های خدماتی گوگل است که شماره مجازی با پیش شماره 1+ به صورت دائمی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این روش دریافت شماره مجازی نسبت به شماره‌های مجازی یک بار مصرف دارای امنیت بالایی است که با پرداخت هزینه امکان‌پذیر می‌شود. همچنین می‌توانید اقدام به خرید شماره مجازی آریاپی کرد که دارای انواع مختلف دائمی، اجاره‌ای و عادی می‌باشد.

اپل آیدی

شماره مجازی دائمی

شماره مجازی دائمی یکی از انواع خدمات شرکت گوگل بوده که از کشور امریکا یا کانادا با پیش شماره 1+ ارائه می‌شود. با خرید شماره مجازی شما یکبار برای همیشه هزینه می کنید و می‌توانید از این شماره برای تماس به آمریکا و کانادا و همچنین ساخت اپل آیدی استفاده می‌کنید. شماره‌ مجازی دائمی محدودیت زمانی و تاریخ انقضا ندارد و شما می‌توانید از آن‌ به صورت مادام‌العمر استفاده کنید. البته توجه کنید که در صورتی که به مدت 1 ماه به صورت پیوسته از آن استفاده نشود، این شماره غیرفعال خواهد شد و ممکن است دسترسی به اپل آیدی خود را از دست دهید.

شماره مجازی اجاره ای

شماره مجازی اجاره‌ای از جمله شماره‌هایی است که در قبال پرداخت هزینه می‌توان از آن در مدت زمان معینی استفاده کرد. بنابراین با این شماره نمی‌توانید اطلاعات خود را برای ساخت اپل آیدی استفاده کنید چون امنیت بالایی ندارد.

شماره مجازی عادی

شماره مجازی عادی برای استفاده تنها یک سرویس خاص می باشد که بسیار باصرفه است و کاربرد آن‌ به صورت چند منظوره نیست. بنابراین اگر قصد دارید از آن برای ساخت اپل آیدی مورد استفاده قرار دهید تنها می‌توانید به این منظور به آن نگاه کنید.

استفاده از برنامه آیتونز در کامپیوتر برای ساخت اپل آیدی

اپل آیدی

اگر به‌فکر راه حلی برای دور زدن شماره تلفن جهت ساخت اپل آیدی هستید باید این نکته را مد نظر داشته باشید که بدون شماره تلفن، ساخت اپل آیدی در گوشی‌های آیفون غیر ممکن است. با این حال می‌توانید برای انجام این کار با یک کامپیوتر شخصی و برنامه آیتونز اقدام به ساخت اپل آیدی کنید. برای ساخت اپل آیدی مراحل استفاده از آیتونز در کامپیوتر به شرح زیر است:

  • ابتدا برنامه آیتونز را روی کامپیوتر خود نصب و اجرا کنید، سپس یک آدرس پستی معتبر در خارج از ایران را وارد کنید تا به این برنامه دسترسی پیدا کنید
  • با ورود به برنامه آیتونز از قسمت بالای آن روی Account کلیک کنید و سپس گزینه Sign in را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد روی گزینه Create New Apple ID کلیک کنید.
  • صفحه جدیدی برای وارد کردن اطلاعات شخصی ظاهر می‌شود که باید به ترتیب ایمیل، پسورد و تایید پسورد آمریکا را انتخاب کنید و در نهایت با قبول کردن قوانین اپل گزینه Continue انتخب نمایید و روی آن کیک کنید.
  • در مرحله بعد باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و به سوالات امنیتی پاسخ دهید.
  • در مرحله بعد باید اطلاعات پرداخت و آدرس پستی خود را وارد کنید. در قسمت پرداخت گزینه None را انتخاب نمایید. برای وارد کردن اطلاعات آدرس پستی باید آدرس پستی معتبر از سایت‌های معرفی شده دریافت کنید و آن را ذکر کنید. سپس با کلیک روی Continue به صفحه بعد خواهید رفت.
  • مرحله آخر مربوط به تایید آدرس ایمیل است. در این مرحله باید ایمیل خود را وارد کنید تا کد تایید به ایمیل شما ارسال شود. سپس با وارد کردن کد تایید در قسمتی که مشخص شده است روی گزینه Verify کلیک کنید. مشکل شماره تلفن در ساخت اپل آیدی برای شما رفع شد و شما اکنون یک حساب کاربری اپل دارید.

در این مقاله از ایمنا در مورد رفع مشکل شماره تلفن در ساخت اپل آیدی صحبت کردیم و نحوه ساخت آن را در اپل آیتونز که نیاز به شماره تلفن ندارد توضیح دادیم. در صورتی که سوال و یا چالشی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا همکاران ما و یا دیگر دوستان پاسخ آن را ثبت کنند.

کد خبر 800126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.