۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
عراقچی وارد بغداد شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال معاون وزیر امور خارجه عراق در امور کشورهای همسایه و سفیر کشورمان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید عباس عراقچی ظهر یکشنبه در سفری رسمی به‌منظور رایزنی‌های دیپلماتیک درباره مسائل دوجانبه و جاری منطقه وارد بغداد شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر با وزیر امور خارجه عراق و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای محور رایزنی‌های سید عباس عراقچی با مقامات عراقی خواهد بود.

عراقچی پس از بغداد راهی مسقط پایتخت عمان خواهد شد.

برخی منابع رسانه‌ای منطقه‌ای پیش‌تر گفته‌اند که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احتمال دارد به‌زودی به مصر هم سفر کند.

به نوشته این رسانه‌ها، عراقچی قرار است در سفر به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور، «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات و «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر امور خارجه ایران پیش از سفر به عراق، در سفری رسمی به «دوحه» قطر و ریاض عربستان با مقامات این دو کشور در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرده بود.

دستگاه دیپلماسی ایران این روزها در سایه تنش‌ها، جنگ ویرانگر و کشتار و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در منطقه، فعال‌ترین اقدامات دیپلماتیک منطقه‌ای را به‌منظور تنش‌زدایی و ایجاد آرامش در منطقه را به جریان انداخته است.

کد خبر 800114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.