اختصاص به‌موقع ارز تولیدکنندگان برای رونق اقتصاد کشور ضروری است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ارز به‌موقع به دست تولید کنندگان و تجار نرسد آن‌ها نیز نمی‌دانند چه زمانی باید کالاهایشان را به کشور وارد کرده و یا فعالیت تولیدی خود را ادامه و کالای نهایی خود را وارد بازار کنند و به اقتصاد کشور ضرر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامحسین زارعی با بیان اینکه تأمین و تخصیص ارز در شرایط فعلی اشکالات متعددی دارد، اظهار کرد: این رویکرد ما را به اهداف اقتصادی و اجتماعی نزدیک نخواهد کرد.

وی با اشاره به علل و عوامل این قبیل مشکلات در کشور افزود: به دلیل بروز این قبیل مشکلات تولید کنندگان و همچنین تجار نارضایتی زیادی دارند، چرا که به موقع به این افراد ارز لازم اختصاص داده نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی ارز به‌موقع به دست تولید کنندگان و تجار نرسد آنها نیز نمی‌دانند چه زمانی باید کالاهایشان را به کشور وارد کرده و یا فعالیت تولیدی خود را ادامه و کالای نهایی خود را وارد بازار کنند و به اقتصاد کشور ضرر می‌رسد.

زارعی با بیان اینکه مشکلات و معضلات تأمین و توزیع ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی در حال بررسی معضلات تأمین و توزیع ارز بوده و قرار است راهکاری برای کوتاه کردن توزیع ارز جهت فعالیت تجار و بازرگانان ارائه شود، چرا که تخصیص ارز باید به موقع و به هدف اصابت کند.

وی با بیان اینکه این قبیل مشکلات نشئت گرفته از ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت است، ادامه داد: ما این قبیل مشکلات را به رئیس جمهور اعلام کرده‌ایم و تاکید داشته‌ایم رئیس جمهور هرچه سریع‌تر تیم اقتصادی خود را هماهنگ کند.

نماینده مردم «دشتی و تنگستان» در مجلس شورای اسلامی با ذکر مثالی در این بخش تاکید کرد: بانک مرکزی به عنوان یک سیاست گذار پولی و ارزی و همچنین وزارت اقتصاد و امور دارایی به عنوان سیاست گذار در حوزه مالی و سازمان برنامه بودجه به عنوان سیاست گذار در حوزه بودجه‌ای و وزارت صمت نیز به عنوان سیاست گذار در حوزه بازرگانی باید هماهنگ عمل کنند. از این رو تا زمانی که این دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای فعالیت کنند، خروجی اقدامات همین مشکلاتی است که شاهد آن هستیم.

زارعی با بیان اینکه در زمان بروز مشکلات بانک مرکزی می‌گوید تأمین ارز از جمله وظایفش بوده و در زمینه تخصیص وظایفی بر گردن ندارد و باید وزارت صمت و یا جهاد کشاورزی در این بخش پاسخگو باشد، عنوان کرد: بخش‌هایی نظیر وزارت صمت و جهاد کشاورزی هم استدلال مخالف بانک مرکزی را مطرح می‌کنند و در این بین این تجار و بازرگانان ما هستند که آسیب می‌بینند بنابراین باید این موارد، مورد رسیدگی قرار بگیرد.

کد خبر 800094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.