میزان آلودگی هوای تهران؛ یکشنبه ۲۲ مهر/هوا امروز سالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۹۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۹۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد و سنجش کیفیت هوا امروز _ یکشنبه بیست‌ودوم مهر_ در ایستگاه تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۵۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۵۲، قرچک با شاخص ۱۷۱، در موقعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۱، باغستان شهریار با شاخص ۱۱۹، باقرشهر با شاخص ۱۴۶، پاسداران با شاخص ۱۱۲، پاکدشت با شاخص ۱۳۶، پیشوا با شاخص ۱۴۱، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۷، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۰۹، سلامت با شاخص ۱۴۷، در وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

در همین راستا، ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۰۷، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۷، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۱۴، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۲۰، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۳۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۰۳ و ورامین با شاخص ۱۲۵ در موقعیت ناسالم (نارنجی) است.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۷۱، امام خمینی ۲ با شاخص ۸۳، بهارستان با شاخص ۸۲، پارک رازی با شاخص ۵۹، پردیس با شاخص ۷۰، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۲، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۸۵، چشمه با شاخص ۷۳، دانشگاه تهران با شاخص ۸۸، دماوند با شاخص ۷۴، رباط کریم با شاخص ۷۷ و ژئوفیزیک با شاخص ۹۳ در شرایط هوای سالم (زرد) ثبت شد.

به این ترتیب، ایستگاه‌های سرخه حصار با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۵، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، شهریار با شاخص ۹۷، قدس با شاخص ۶۰، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۷۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۵، ملارد با شاخص ۷۹ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۹۶ سالم (زرد)، ایستگاه آتی‌ساز با شاخص ۴۷، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شد.

شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 800073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.