واگذاری ۵۰ اتوبوس شهری اصفهان به بخش خصوصی

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع واگذاری بهره‌برداری از ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری به بخش خصوصی گفت: این تصمیم بر اساس مکاتبات وزارت کشور با شهرداری‌ها اتخاذ شده است.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اهمیت تأمین منابع مالی برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: شهرداری باید منابع مالی لازم را طبق برنامه به‌دست آورد تا بتواند پروژه‌های خود را با قدرت و توانمندی پیش ببرد.

وی با بیان اینکه یکی از منابع درآمدی شهرداری از حوزه مشارکت‌ها است که رقمی بالغ بر ۳,۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: درآمد حاصل از فروش اوراق بخش دیگری از این منابع است که ۵۰ درصد آن توسط دولت تأمین می‌شود و تنها برای پروژه‌های خاص همچون مترو قابل استفاده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش فروش املاک تاکید کرد: در بودجه سالانه شهرداری برای خرید املاک خام و تبدیل آن‌ها به املاک فراوری‌شده و دارایی‌های مناسب، بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود و این املاک پس از فراوری و تبدیل به دارایی‌های مناسب از طریق مزایده‌های قانونی به فروش می‌رسد.

سامع گفت: برخلاف شایعات مطرح‌شده مبنی بر افراط در فروش املاک، چنین موضوعی صحت ندارد؛ به‌عنوان نمونه در بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی سال جاری شهرداری اصفهان حدود ۲,۰۰۰ میلیارد تومان برای فروش املاک اختصاص یافته است و تاکنون کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم محقق شده است.

وی ادامه داد: شهرداری باید مزایده‌های لازم را برگزار کند و املاک موردنظر را به فروش برساند تا از این طریق منابع مالی برای عمران و پیشرفت شهر فراهم شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع واگذاری بهره‌برداری از ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: این تصمیم بر اساس مکاتبات وزارت کشور با شهرداری‌ها اتخاذ شده و به این صورت است که بخش خصوصی نیمی از هزینه‌ها را پرداخت و سایر هزینه‌ها را تعهد می‌دهد.

سامع گفت: این واگذاری شامل مسئولیت‌های مختلفی از جمله نگهداری، تعمیرات و تأمین راننده به مدت هشت سال خواهد بود؛ پیش از این نیز چند بار در دهه گذشته چنین طرح‌هایی در اصفهان اجرا شده است و این بار شهرداری تصمیم دارد این کار را با روش‌های قانونی و از طریق مزایده و مناقصه انجام دهد.

وی با اشاره به بررسی موضوع توسعه شبکه دیتا و اینترنت پرسرعت با مشارکت بخش خصوصی و اپراتورهای دارای مجوز از دولت افزود: دو منطقه از شهرداری اصفهان قرار است با اپراتورها همکاری کنند تا ضمن ایجاد زیرساخت‌های فیبر نوری در شهر، اینترنت پرسرعت در اختیار شهروندان، فعالان اقتصادی، حوزه‌های بازرگانی و فناوری قرار گیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: این همکاری‌ها به ایجاد شهر هوشمند و مدیریت شهری هوشمند کمک خواهد کرد و مذاکرات بیشتری با شرکت‌های بخش خصوصی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

سامع با اشاره به موضوع توسعه شبکه حفاظتی شهر، معروف به «رینگ چهارم ترافیک شهر» گفت: حدود یک‌سوم این پروژه در حال اجرا است و امیدواریم تا پایان سال جاری، بخشی از این رینگ حدفاصل بزرگراه سپاهان‌شهر تا پل ورزشکاران به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در این راستا برای توسعه بخش‌های شمال و غرب شهر، قرار است یک شرکت پروژه‌ای با مشارکت شهرداری‌ها و کمک دولت تشکیل شود تا تملک و اجرای این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.

کد خبر 800055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.