از آزادی ۱۷۰ هزار زندانی تا کسب نشان طلا در مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا

ایمنا از آزادی ۱۷۰ هزار زندانی، کسب نشان طلا در مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا، جلوگیری از انتشار ۱۲.۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در نیمه نخست سال جاری، ثبت‌نام بیش از ۸ هزار متخصص برای اعزام به لبنان و صعود نوشاد عالمیان در مسابقات انفرادی مردان قهرمانی آسیا در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ آزادی ۱۷۰ هزار زندانی از ابتدای تأسیس ستاد دیه کشور می‌رویم، در ادامه نیز ‏‬ کسب نشان طلا در مسابقات روئینگ تک‌نفره قهرمانی آسیا مطرح شده است، همچنین جلوگیری از انتشار ۱۲.۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در نیمه نخست سال جاری، ثبت‌نام بیش از ۸ هزار متخصص برای اعزام به لبنان و ‏‬ صعود نوشاد عالمیان در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات انفرادی مردان قهرمانی آسیا نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

آزادی ۱۷۰ هزار زندانی از ابتدای تاسیس ستاد دیه کشور

آزادی ۱۷۰ هزار زندانی از ابتدای تأسیس ستاد دیه کشور

سیداسدالله جولایی، رئیس هیئت امنا ستاد دیه کشور با اشاره به آزادی بیش از ۱۷۰ هزار زندانی از ابتدای تأسیس ستاد دیه در کشور اظهار کرد: با استناد به پرونده‌های متعددی که در ستاد دیه از رمضان سال ۱۳۶۹ تا به امروز برای مختومه شدن آن‌ها اقدام شده، باید گفت هرچند علت اصلی بسیاری از احکام حبس معطوف به نوسانات بازار اقتصادی و تزاید ارقام دیات طی چند سال به شمار می‌آید، اما در گذشته بسیاری از موضوعات ضعف موجود در مواد قانونی و اجرای ناقص بعضی رویه‌ها و تبصره‌ها علت تجمع بدهکاران مالی و محکومان به پرداخت دیه‌های ناشی از جرایم غیرعمد شده است که در این راستا ستاد دیه با برپایی کمیته‌های تخصصی و رایزنی با کمیسوین‌های مربوطه در خانه ملت در قبال تصویب دو قانون بیمه اجباری شخص ثالث و صدور چک به سهم خود اقدامات ماندگاری را رقم زده است.

وی افزود: اکنون ۱۳ هزار محکوم جرایم غیرعمد در سراسر کشور تحمل حبس می‌کنند که قابل اعتناست حدود ۰.۱ از این جمعیت بابت مطالبات مهریه که یک عقد غیرمعوض به شمار می‌آید در بند به سر می‌برند که افزون بر تلاش‌های قضائی و فرهنگی به دلیل ماهیت فقهی این پیش‌شرط ازدواج مراجع گرانقدر تقلید با اتخاد مواضع صریح تا حدود زیادی می‌توانند شرایط اصلاح این رویه به دور از سنت اسلامی را اصلاح کنند و به موازات آن از صدور بسیاری از احکام خانه‌برانداز حقوقی ممانعه به عمل آورند.

زینب نوروزی طلایی شد

‏‬ کسب نشان طلا در مسابقات روئینگ تک‌نفره قهرمانی آسیا

مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا روز شنبه، بیست‌ویکم مهر در سمرقند ازبکستان ادامه پیدا کرد و ملی‌پوشان روئینگ ایران با ترکیب پنج ورزشکار در این رقابت‌ها حضور داشتند.

در نخستین رقابت‌ها زینب نوروزی در فینال روئینگ تک‌نفره سبک‌وزن بانوان با حریفانی از قزاقستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان، ویتنام و تایلند روبه‌رو شد و در پایان با زمان ۸:۰۲:۷۲۱ دقیقه مدال طلا را از آن خود کرد؛ در این رقابت نمایندگان ازبکستان و هنگ‌کنگ نقره و برنز گرفتند، این مسابقات با رقابت ملی‌پوشان ایران در ازبکستان در جریان است.

جلوگیری از انتشار ۱۲.۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در نیمه نخست سال جاری

جلوگیری از انتشار ۱۲.۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در نیمه نخست سال جاری

بر اساس گزارش شش ماه مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده، استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، تهران، کرمانشاه و ایلام به ترتیب بیشترین تولید انرژی پاک در بین استان‌های کشور را داشتند، در ادامه این گزارش گفته شده که این استان‌ها به همین نسبت از انتشار گازهای گلخانه‌ای در محدوده پیرامونی خود جلوگیری کرده‌اند.

مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده با استفاده از ارزیابی چرخه حیات نیروگاه‌ها، میزان انتشار آلاینده‌ها را بررسی کرده است و با اعلام این مرکز، در نیمه نخست سال جاری با بهره‌برداری از نیروگاه‌های پاک از انتشار ۱۲.۸ میلیون تن گاز دی‌اکسیدکربن جلوگیری شد.

پیش‌تر نیز شهریار صابر، نایب رئیس انجمن سازندگان و تأمین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتکا) درباره کسری برق در کشور گفت: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس کلید حل ناترازی برق است.

تجهیز بیمارستانی دیگر در مرز لبنان / ثبت‌نام بیش از ٨٠٠٠ متخصص برای اعزام

تجهیز بیمارستانی دیگر در مرز لبنان / ثبت‌نام بیش از ٨٠٠٠ متخصص برای اعزام

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به بمباران بیمارستان هلال‌احمر ایران در مرز لبنان و سوریه اظهار کرد: گزارش تمام اقدامات خلاف موازین بشردوستانه رژیم غاصب اسرائیل را جمع‌آوری و به دادستان بین‌الملل ارائه کردیم، این کار را برای جنایات این رژیم در غزه نیز انجام دادیم و ٨۶ کشور را همراه خود کردیم و در صدد هستیم برای لبنان این کار را با کشورهای بیشتری انجام دهیم.

وی درباره ویژگی‌های بیمارستان هلال‌احمر که مورد تجاوز رژیم غاصب قرار گرفته است، افزود: این بیمارستان ۵۶ تخت خواب و تمام بخش‌های بیمارستانی همچون CCU, ICU و اتاق‌های جراحی را داشت و آماده بهره‌برداری بود که مورد اصابت قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از تجهیز یک بیمارستان جدید دیگر که با فاصله ۴٠ کیلومتری از این بیمارستان قرار دارد خبر داد و عنوان کرد: در حال تجهیز این بیمارستان هستیم و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

کولیوند از ثبت‌نام بیش از ۸ هزار متخصص برای اعزام به لبنان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر در حال ثبت‌نام و ساماندهی این افراد برای اعزام هستیم، از همه مهم‌تر کمک‌های مردمی است که مردم به ۹۹۹۹۹ بانک ملی و کمک‌های غیرنقدی را به شعب هلال‌احمر در سراسر کشور تحویل دهند و هلال از راه‌های هوایی، زمینی و دریایی کمک‌ها را به مردم لبنان می‌رساند.

صعود نوشاد عالمیان با شکست رقیب چینی

صعود نوشاد عالمیان با شکست رقیب چینی

در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات انفرادی مردان قهرمانی آسیا، نوشاد عالمیان به مصاف لیانگ جینگ کون، دارنده رتبه ۵ از چین رفت و موفق شد با نتیجه سه بر صفر حریف چینی خود را شکست دهد.

ملی‌پوش ایران که دارنده رنکینگ ۵۱ جهان است، در دور نخست این بازی توانست با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ حریف نامدار خود را شکست دهد، نماینده کشورمان در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۹ به پیروز دست پیدا کرد.

عالمیان در دور سوم در شرایطی که پنج بر یک از حریف خود پیش افتاد، حریف چینی وی بازی را به تساوی کشاند، هرچند که در پایان عالمیان با سرویس‌های ویرانگر خود ۱۵ بر ۱۳ پیروز شد تا در مجموع با نتیجه سه بر صفر این دیدار را به سود خود به پایان برساند.

کد خبر 799933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.