زمینه فعالیت همه سرمایه‌گذاران را در کردستان فراهم می‌کنیم

استاندار کردستان گفت: همه باید کمک کنند تا طرح‌های سرمایه‌گذاران اجرایی شود، ما در این زمینه رانت ایجاد نخواهیم کرد، اما زمینه فعالیت همه سرمایه‌گذاران را فراهم کرده و از حضور آن‌ها استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرش زره‌تن لهونی امروز _شنبه بیست‌ویکم مهر_ در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان اظهار کرد: ظرفیت بسیار خوبی در بخش کشاورزی برای رشد و توسعه استان کردستان وجود دارد که با توجه به آن‌، انتظار داریم خروجی بهتری را در این بخش شاهد باشیم.

وی افزود: این مسئله فقط در حیطه وظایف مدیریت جهاد کشاورزی کردستان نیست و همه باید تلاش کنند تا بتوانیم بیشتر از بخش کشاورزی برای پیشرفت استان بهره ببریم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ما استان پر آبی هستیم و منابع آبی ما در غرب استان است که کشاورزی کمتری دارد اما مناطق شرقی استان که دشت‌های حاصلخیز برای کشاورزی دارد، بارندگی کمتری دارد.

زره‌تن لهونی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت و کیفیت تولیدات محصولات کشاورزی را باید بالا ببریم و در بحث صادرات بهتر عمل کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌هایی که باید ماده ۲۳ را برای طرح‌های عمرانی بگیرند حتماً آن را در دستور کار قرار دهند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

استاندار کردستان تاکید کرد: مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان و سایر کارگروه‌ها و شوراها باید رصد و پیگیری شود که چقدر از مصوبات اجرایی شده است.

زره‌تن لهونی عنوان کرد: در رشد درآمدهای استان حتماً باید دقت شود که به مردم و اقشار کم درآمد فشار نیاید و کسانی که فرار مالیاتی می‌کنند باید حتماً از آن‌ها مالیات گرفته شود.

وی همچنین گفت: برای سرشماری کشاورزی نیز همه دستگاه‌ها کمک کنند تا به درستی انجام شود چون به برنامه‌ریزی درست کمک می‌کند.

استاندار کردستان گفت: بدنه اجرایی استان کمک کنند تا طرح‌های سرمایه‌گذاران اجرایی شود، ما در این زمینه رانت ایجاد نخواهیم کرد اما زمینه فعالیت همه سرمایه‌گذاران را فراهم کرده و از حضور آن‌ها استقبال می‌کنیم.

زره‌تن لهونی ادامه داد: اگر برای طرحی سرمایه‌گذاری بومی متقاضی باشد، اولویت با بومی است چراکه شناخت و نظارت بیشتری در استان دارد.

وی تاکید کرد: همه کارگروه‌ها به ویژه کارگروه‌های ذیل شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ضروری است که فعال باشند.

کد خبر 799806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.