کم‌فروشی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: میزان کم فروشی محصولات در استان شش درصد و در کل کشور ۱۱ درصد است که نشان می‌دهد مردم استان به‌رغم ضعف اقتصادی، اخلاق‌مدارتر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد خوران امروز _ شنبه بیست‌ویکم مهر_ در نشست خبری اظهار کرد: طی یک سال گذشته، مبنای اقدامات فرهنگی بود و در این راستا سفیران استاندارد فعال شدند.

وی فرهنگ‌سازی در مدارس را اولویت اساسی این حوزه دانست و افزود: می‌خواهیم ظرفیت بالقوه دانش‌آموزان برای تولید و مصرف کالای با کیفیت را بالفعل کنیم.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برگزیدگان می‌توانند به عنوان سفیران استاندارد معرفی شوند که امسال ۲۵۰ نفر در این حوزه انتخاب شدند.

خوران استفاده از ظرفیت نخبگان را دیگر برنامه این مجموعه عنوان و تاکید کرد: از ظرفیت هیأت علمی دانشگاه‌ها از طریق فرصت‌های مطالعاتی بهره مند شدیم.

وی تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های هوشمند، فعال کردن انجمن مدیران کنترل کیفیت، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز برای کنترل محصولات خام کشاورزی، آموزش بازرگانان و صادرکنندگان محصولات از دیگر برنامه‌های این مجموعه بوده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از انجام افکارسنجی مردم استان در حوزه استاندارد خبر داد و گفت: محصولات فله‌ای از جمله لبنیات بسیار مورد استفاده مردم استان است که طبق بررسی ما، این محصولات در استان وضعیت مطلوبی نداشت.

خوران با تاکید بر اینکه استانداردها حداقلی‌ترین شرایط را بررسی می‌کند، ادامه داد: نشان برتر از سمت سازمان ملی استاندارد ایجاد شده که به صورت اختیاری است اما از خراسان شمالی واحدی برای اخذ این نشان داوطلب نشده است.

وی اظهار کرد: میزان کم‌فروشی محصولات در خراسان شمالی شش درصد و در کل کشور ۱۱ درصد است که نشان می‌دهد مردم استان به‌غم ضعف اقتصادی، اخلاق‌مدارتر هستند.

کد خبر 799648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.