از تأمین آرد خبازی کشور با خوداتکایی در گندم تا اجرای پویشی مردمی برای یاری مردم لبنان

ایمنا از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳، الحاق بیش از دو هزار هکتار اراضی به طرح نهضت ملی مسکن، تولید ۱۹۵ هزار دز واکسن ایرانی آنفلوانزا، تأمین نیاز آرد خبازی کشور با پایداری خوداتکایی در گندم و اجرای پویشی مردمی برای یاری مردم لبنان در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ می‌رویم، در ادامه نیز الحاق بیش از ۲۳۳۶ هکتار اراضی به طرح نهضت ملی مسکن مطرح شده است، همچنین تولید ۱۹۵ هزار دز واکسن ایرانی آنفلوانزا، تأمین نیاز آرد خبازی کشور با پایداری خوداتکایی در گندم و اجرای پویشی مردمی برای یاری مردم لبنان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد + لینک سایت

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در حالی روز جمعه، بیستم مهر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org قرار گرفت که این سازمان مجدد تاکید کرده بود نتایج کنکور در روز بیست‌ویکم منتشر می‌شود.

در حساب کاربری داوطلبانی که هم در آزمون سراسری نوبت اول و هم در نوبت دوم سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند، کارنامه علمی اولیه به صورت مجزا نمایش داده شد، برای داوطلبانی که فقط در یکی از دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، تنها کارنامه علمی مربوط به آزمونی که ثبت‌نام کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.

عبدالرسول پورعباس، سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام، باید از تاریخ بیست‌ودوم مهر به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

الحاق بیش از ۲ هزار و ۳۳۶ هکتار اراضی به طرح نهضت ملی مسکن

الحاق بیش از ۲۳۳۶ هکتار اراضی به طرح نهضت ملی مسکن

دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری را در شش ماه نخست سال جاری تشریح کرد، همچنین این معاونت آخرین آمار ارائه شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر را نیز اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، در شش ماه نخست سال جاری در مجموع ۲۳۳۶.۷ هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت که ۲۳۳۳ هکتار از این اراضی با مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری و ۳.۷ هکتار نیز از طریق مصوبات کمیسیون ماده ۵ به این طرح اختصاص یافته و الحاق شده است.

از تأمین آرد خبازی کشور با خوداتکایی در گندم تا اجرای پویشی مردمی برای یاری مردم لبنان

تولید ۱۹۵ هزار دز واکسن ایرانی آنفلوانزا / تحویل ۲۵۰ هزار دز واکسن خارجی به وزارت بهداشت

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو با رد کمبود واکسن آنفلوانزا و تأمین آن از طریق واردات، از تولید ۱۹۵ هزار دز واکسن ایرانی آنفلوانزا خبر داد و گفت: شرکت تولیدکننده واکسن آنفلوانزا در ایران تاکنون ۱۹۵ هزار دز واکسن تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای تزریق رایگان به گروه‌های پرخطر داده است.

وی افزود: قرار است ۲۰۰ هزار دز دیگر نیز برای توزیع در داروخانه‌ها در اختیار شرکت‌های پخش دارو قرار گیرد، منتظریم این شرکت واکسن‌های تولیدی را زودتر تحویل دهد تا در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص واردات واکسن آنفلوانزا نیز بیان کرد: تاکنون در مجموع حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار دز مجوز واردات واکسن داده شده که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز آن وارد کشور شده و در داروخانه‌ها در دسترس مردم قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه طبق رصدی که انجام شده در حال حاضر واکسن آنفلوانزا هم در شرکت‌های پخش دارو و هم داروخانه‌ها موجود است، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ هزار دز نیز واکسن خارجی برای تزریق به گروه‌های پرخطر تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت شده است.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه تی‌تک به آدرس ttac.ir یا آدرس mobile.ttac.ir در قسمت داروهای کمبود جست‌وجو کرده و نزدیک‌ترین داروخانه به محل جست‌وجو که واکسن آنفلوانزا دارد را انتخاب و واکسن تهیه کنند.

ذخیره کنونی آرد کشور در ۲۰ سال اخیر کم‌نظیر است

با پایداری خوداتکایی در گندم، نیاز آرد خبازی کشور را تأمین کردیم

مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی وضعیت کنونی تولید گندم و ذخایر کارخانجات آرد را در ۲۰ سال اخیر کشور کم‌نظیر خواند و از وجود ذخایر مطمئن آرد و تولید بیش از نیاز کارخانجات خبر داد و اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی طبق قانون مسئول تولید و تأمین گندم و آرد در کشور است و در سال جاری با پایداری خوداتکایی در گندم و تأمین صد درصدی گندم نان کشور، کارخانه‌های آرد نیاز کامل آرد خبازی را تأمین می‌کنند.

از تأمین آرد خبازی کشور با خوداتکایی در گندم تا اجرای پویشی مردمی برای یاری مردم لبنان

پویش همدلی طلایی، پویشی مردمی برای یاری مردم لبنان

به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمان‌ها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند و کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند.

به همین سبب مردمان خیر و نیکوکار این مرز و بوم پای کار آمدند و به روش‌های مختلف در تلاش هستند تا این سخن مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند، برخی با استفاده از تخصص و حرفه خود و برخی با استفاده از دارایی‌ها و توانی که در دست دارند، نیت همکاری کرده و وارد این پویش شده‌اند.

طلا برای زنان تنها پس‌انداز و سرمایه نیست، بلکه بخشی از دلبستگی زن است که خاطرات شیرین خود را با آن یادآور می‌شود، با این حال مردمان نیکوکار ایران به ویژه زنان و مادران با اهدای طلای خود به مردم لبنان علاوه بر ابراز همدردی و همدلی با جمعیت مظلوم این کشورها، سعی بر تقویت جبهه مقاومت و پیروزی بر رژیم صهیونیستی دارند.

اهدای طلا از سوی زنان ایرانی برای کمک به خواهران و برادرانمان در خط مقدم جبهه مقاومت معنای مجسم «وَالَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِّلَّه» و نشان صدقی بر «لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّیٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» است.

جالب اینجاست اولین شخصی که طلای خود را اهدا کرد، مردی بود که شاید این طلا را برای روز مبادا خریداری کرده بود، اما فرصت را مناسب دید و مغتنم شمرد و از این سرمایه خود بدین صورت استفاده کرد؛ طلا و پول‌هایی که به همت زنان و مردان مؤمن و غیور در این پویش جمع شد، به‌علاوه حجم زیادی اقلام غیرنقدی شامل پتو و پوشک به محل جمع‌آوری اقلام ارسال شد.
کد خبر 799544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.