بزرگترین توربین بادی تاریخ آغاز به کار کرد

چین از آغاز به کار بزرگترین توربین بادی ۲۰ مگاواتی با روتوری بیش از ۹۵۸ فوت، برابر با ۹ زمین فوتبال، خبر داد که قدرت مقابله در شرایط سخت، حتی طوفان‌های رده ۱۷ را دارد. این کشور همچنین از طرح‌های خود برای ساخت توربین ۲۲ مگاواتی تا سال ۲۰۲۵ رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در رقابت جهانی برای برتری یافتن در انرژی‌های تجدیدپذیر، چین به‌سرعت از یکی از بزرگترین آلاینده‌ها در جهان به یک کشور پیشرو در انقلاب انرژی پاک و حفاظتی تبدیل شده است. با پیشرفت‌های قابل‌توجه در فناوری بادهای خارجی، این کشور در حال ایجاد معیارهای جدید و آماده شدن برای آینده‌ای تجدیدپذیر است. رونمایی از بزرگترین توربین‌های بادی از جمله مدل انقلابی ۲۰ مگاواتی انرژی هوشمند مینگ‌یانگ Mingyang Smart Energy نمونه‌ای از عملکرد این کشور در این مسیر به‌شمار می‌رود.

راه‌اندازی بزرگترین توربین بادی تاریخ در چین

انرژی هوشمند مینگ‌یانگ بزرگترین توربین بادی جهان تا این لحظه است و پیشرفت قابل‌توجهی را در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر به نمایش می‌گذارد. این توربین که در آگوست ۲۰۲۴ در هاینان چین نصب شد، با قطر روتوری بیش از ۹۵۸ فوت برابر با ۹ زمین فوتبال، عنوان بزرگترین توربین جهان را به خود اختصاص داد.

بزرگترین توربین بادی تاریخ آغاز به کار کرد

شرایط بادی ایده‌آل محل نصب این توربین آن را به یک افزودنی منطقی برای زیرساخت‌های قابل‌توجه انرژی‌های تجدیدپذیر چین تبدیل می‌کند. قدرت این توربین نقطه تمایز آن نسبت به سایر هم‌رده‌های خود محسوب می‌شود. انرژی هوشمند مینگ‌یانگ به‌نحوی مهندسی شده است که حتی در شرایط آب‌وهوایی بسیار شدید از جمله طوفان‌های رده ۱۷ نیز فعالیت کند.

سیستم فعال ضدطوفان این توربین به آن امکان تحمل طوفان‌هایی را می‌دهد که به‌طور معمول مزارع بادی سنتی را از کار می‌اندازند. این قابلیت نه‌تنها تولید انرژی تضمین‌شده قوی را در شرایط بد محیطی فراهم می‌کند، بلکه نشان‌دهنده تغییر در نحوه استفاده از انرژی باد در شرایط غیرقابل پیش بینی توسط جهان است.

سفر انرژی‌های تجدیدپذیر چین شامل نوآوری این توربین ۲۰ مگاواتی همراه با Ocean X، یک توربین شناور روتوری دوقلوی ۱۶.۶ در مینگ‌یانگ می‌شود که بر تعهد این کشور به شفافیت همراه با مدیریت انرژی زیست‌محیطی تأکید دارد. توربین‌های شناور هم‌چون Ocean X را می‌توان در مناطق عمیق‌تر آبی به‌ویژه در مناطقی با آب‌های محدود استفاده کرد. این انقلاب نه‌تنها پتانسیل انرژی چین را افزایش می‌دهد، بلکه یک راه‌حل قابل انطباق و در دسترس را برای اجرای در سطح جهانی ارائه می‌دهد.

بزرگترین توربین بادی تاریخ آغاز به کار کرد

چین سفر انرژی‌های تجدیدپذیر خود را به همین دو توربین محدود نکرده و استراتژی‌هایی برای ساخت یک توربین بادی عظیم ۲۲ مگاواتی تا سال ۲۰۲۵ را نیز تدوین کرده است. منحنی پیشرفت از توربین‌های ۱۰ مگاواتی چندین سال قبل به غول‌های ۲۰ مگاواتی امروزی، شاهدی بر نرخ تجمعی پیشرفت‌های تکنولوژیکی انرژی باد در این کشور است.

این کشور با چنین تحولاتی نه‌تنها از آینده انرژی خود محافظت می‌کند، بلکه در حال ایجاد استانداردی است که برای سایر کشورها به‌عنوان الگو عمل کند.

کد خبر 799400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.