با اعطای تراکم ۴ طبقه در بافت فرسوده ساخت ۴ میلیون مسکن محقق می‌شود

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اگر مردم در بازآفرینی شهری مشارکت کنند، ضوابط را تسهیل و تسهیلات را برای آن‌ها فراهم کنیم و تراکم چهارطبقه در بافت فرسوده به آنان اعطا شود، شعار دولت سیزدهم یعنی ساخت چهار میلیون مسکن محقق خواهد شد.

رضا مهدی‌زاده در حاشیه چهل‌وپنجمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: شهر قزوین دارای بیشترین آثار ثبت‌شده ملی در کشور است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: هیچ وقت ما نباید از بافت‌های تاریخی به عنوان بافت ناکارآمد یاد کنیم و بالعکس این بافت‌ها کارآمد هستند، زیرا در گذشته زندگی در این بافت‌ها جریان داشته است. عمده مشکلات ما در بازآفرینی شهری، اجرای سیاست‌گذاری‌ها از سوی نهادهای دولتی و مراجع قانونگذار است، اما آنچه که در بافت‌های تاریخی و فرسوده شاهد آن هستیم، چیز دیگری است.

۳ میلیون واحد مسکونی ناپایدار داریم

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه ما در اجرای بازآفرینی شهری از مشارکت مردم غافل شده‌ایم، گفت: دارای سه میلیون واحد ناپایدار در حوزه‌های بازآفرینی شهری هستیم که من این آمار را به یک میلیون واحد ناپایدار کاهش می‌دهم، زیرا بسیاری از واحدها به دلیل برخی موارد از جمله وقفی بودن قابلیت نوسازی ندارند.

مهدی‌زاده افزود: اگر مردم خود در بازآفرینی شهری مشارکت کنند و ضوابط را تسهیل و تسهیلات را برای آنان فراهم کنیم و تراکم چهارطبقه در بافت فرسوده به آنان اعطا شود، شعار دولت سیزدهم یعنی ساخت ۴ میلیون مسکن محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید برخی محدودیت‌ها در بحث قوانین بازآفرینی شهری را تسهیل کنیم، ادامه داد: متولی بازآفرینی در برنامه‌های توسعه، وزارت راه و شهرسازی است، اما از برنامه پنجم به بعد شهرداری‌ها نیز وارد کار شده‌اند، در حالی که در بحث بازآفرینی شهری همه دستگاه‌ها نقش دارند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: به همین خاطر استانداران و فرمانداران به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی وظیفه هماهنگی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان را بر عهده دارند.

کد خبر 799364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.