انرژی خورشیدی، آغازگر فصل جدیدی از پیشرفت در استان یزد

استاندار سابق یزد با بیان اینکه توسعه انرژی خورشیدی، آغازگر فصل جدیدی از پیشرفت در استان است، گفت: مانع زدایی و تسهیلگری جهت ایجاد زیرساخت‌های انرژی خورشیدی در راستای رفع ناترازی انرژی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی آخرین وضعیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی استان برگزار شد

مهران فاطمی، استاندار سابق یزد در این نشست موضوع انرژی خورشیدی را برای استان یزد حیاتی و آغازگر فصل جدیدی از پیشرفت در استان دانست و اظهار کرد: برای حفظ پویایی و بالندگی یزد باید از راه‌های جدید توسعه در دنیا همانند انرژی خورشیدی استفاده کرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مانع زدایی و تسهیلگری دستگاه‌های استان در حوزه پیشرفت انرژی خورشیدی تصریح کرد: یزد مدرن، بهره‌ور و الگو یزدی است که در بحث فناوری و نوآوری نیز پیشتاز باشد.

استاندار سابق یزد با اشاره به عزم جدی تمامی استان‌های کشور برای پیشرفت توسعه انرژی خورشیدی گفت: ناترازی انرژی یکی از بزرگترین مشکلات امروز کشور است، لذا مسئولان دولتی و بخش خصوصی نسبت به تسهیلگری در این حوزه اقدام کنند.

فاطمی از «انرژی خورشیدی به عنوان مسیر بدون جایگزین در استان یزد نام برد و افزود: یک دهه سیاست گذاری غلط و عدم سرمایه گذاری در این حوزه باعث ۳۰ هزار مگاوات کسری انرژی و متعاقباً خاموشی بخش خانگی، چاه‌های کشاورزی و حتی برق ایستگاه‌های پمپاژ خط انتقالی آب شد.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در بررسی پرونده‌های مربوط به ایجاد نیروگاه‌های انرژی خورشیدی در استان عنوان کرد: معاونت عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برق منطقه‌ای یزد زمینه ایجاد زیرساخت‌های مربوط به توسعه انرژی خورشیدی در استان را فراهم کنند.

استاندار سابق یزد در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز پرداخت تسهیلات در حوزه انرژی خورشیدی را پیگیری و بخش خصوصی رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در این حوزه را به صورت روزانه دنبال کند.

به گزارش ایمنا، امروز محمدرضا بابایی در هیئت دولت به عنوان استاندار جدید یزد انتخاب شد.

کد خبر 798937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.