کمتر از ۲ درصد بناهای ثبت ملی شده کشور مربوط به کردستان است

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی گفت: ۲۰۳ اثر ثبت ملی استان کردستان مربوط به بناهای تاریخی است که کمتر از دو درصد کل بناهای ثبت ملی شده کشور را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مسعود ابراهیمی، امروز _چهارشنبه هیجدهم مهر_ در نشست تخصصی اقتصاد میراث فرهنگی ویژه بناها و اماکن تاریخی کردستان اظهار کرد: تعداد کل بناهای ثبت ملی شده کشور ۱۴ هزار و ۷۷۰ مورد است که در استان کردستان ۸۶۹ اثر ثبت ملی وجود دارد.

وی افزود: ۲۰۳ اثر ثبت ملی استان کردستان مربوط به بناها است که کمتر از دو درصد کل بناهای ثبت ملی شده کشور را شامل می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی گفت: قراردادهایی که از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی با بهره‌برداران منعقد می‌شود دارای اطمینان خاطر لازم برای سرمایه‌گذاران است.

ابراهیمی ادامه داد: مبحث معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات و مشاوره‌های تخصصی نیز از دیگر مزیت‌های صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی است.

وی خاطرنشان کرد: از بیستم اسفندماه سال گذشته هیچ استانی از طریق ماده ۲۷ بناهای تاریخی را واگذار نکرده است که در حال حاضر هشت بنا در کردستان آماده واگذاری هستند.

کد خبر 798926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.