فلزاتی که جهان در آینده با کمبود آن‌ها مواجه می‌شود

فلزات کلیدی انتقال انرژی شامل گرافیت طبیعی و کبالت، نیکل، مس و لیتیوم با کسری عرضه پیش‌بینی‌شده چشمگیری مواجه هستند و در کنار هم به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۵۰ نیاز دارند تا کسری عرضه خود را متعادل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طبق داده‌های کمیسیون انتقال انرژی (ETC) و سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا، تقاضا برای فلزات انرژی پاک تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰۰ درصد رشد خواهد داشت، با این حال عرضه آن‌ها در مسیری قرار ندارد که بتواند با این تقاضای فزاینده همگام شود. پر کردن این شکاف‌های عرضه نیازمند سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی موردنیاز است.

مواد حیاتی برای انتقال انرژی

ساختن آینده انرژی پاک تنها مربوط به فناوری نیست، بلکه به مواد موردنیاز در این راستا نیز وابسته است. انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر به مجموعه وسیعی از فلزات خام از جمله موارد زیر نیاز دارد:

گرافیت طبیعی و کبالت: برای وسایل‌نقلیه الکتریکی (EVs) و ذخیره انرژی

نیکل: برای عملکرد باتری و بخش‌های مهم توربین‌های بادی و فناوری‌های هیدروژن سبز

لیتیوم: عنصری کلیدی برای باتری خودروهای الکتریکی و ذخیره انرژی

مس: برای سیم‌کشی برق و توسعه زیرساخت‌های انتقال انرژی

پیش‌بینی کسری عرضه فلزات کلیدی انتقال انرژی تا ۲۰۳۰

کسری عرضه پیش‌بینی‌شده فلزات

کسری عرضه مورد انتظار فلزات کلیدی انتقال انرژی تا سال ۲۰۳۰ در صورت رشد بخش معدن در مسیر فعلی خود، همراه با سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای متعادل کردن این کسری‌ها محاسبه شده است. وزن کسری عرضه پیش‌بینی شده مواد بر حسب تن و میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی مواد معدنی مورد نیاز برای متعادل کردن کسری به دلار و برای فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۵۰ تعیین شده است.

  • گرافیت طبیعی با کسری عرضه منفی ۴۶ درصد و ۳.۲ میلیون تن کسری، نیازمند ۸۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای ترکیب گرافیت و کبالت است.
  • کبالت دارای کسری عرضه منفی ۴۲ درصد با ۰.۱۸ میلیون تن کسری است.
  • لیتیوم با کسری عرضه منفی ۳۴ درصد و ۰.۲۶ میلیون تن کسری، نیازمند ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.
  • نیکل با کسری عرضه منفی ۲۱ درصد و ۱.۲ میلیون تن کسری نیازمند ۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.
  • مس با کسری عرضه منفی ۱۵ درصد و ۶ میلیون تن کسری، نیازمند ۴۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

پیش‌بینی کسری عرضه فلزات کلیدی انتقال انرژی تا ۲۰۳۰

مواد انتقال انرژی یادشده در کنار هم به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۵۰ نیاز دارند تا کسری عرضه خود را متعادل کنند که ۷۵ درصد از این سرمایه‌گذاری‌ها باید تا سال ۲۰۳۰ انجام شود تا تقاضاها تا سال ۲۰۵۰ برآورده شود.

کد خبر 798806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.