کشورهایی با بالاترین تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴

بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، لوکزامبورگ، ماکائو و ایرلند رتبه‌های برتر تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با وجود اینکه کشورهایی همچون ایالات متحده، چین، هند یا آلمان اغلب بر رتبه‌بندی‌های اقتصادی تسلط دارند، اما کشوری مانند ایالات متحده تنها در بین ۱۰ اقتصاد برتری است که از نظر تولید ناخالص داخلی بالاترین رتبه‌بندی را دارند. نمودار پایین بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، کشورها و سرزمین‌هایی را با بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در سال ۲۰۲۴ با کشورهای سال ۲۰۱۴ مقایسه می‌کند. همه ارقام به دلار بین‌المللی است و بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) تنظیم شده است.

تولید ناخالص داخلی در مقابل تولید ناخالص داخلی سرانه

تولید ناخالص داخلی کل تولید اقتصادی یک کشور یا منطقه را اندازه‌گیری می‌کند، در حالی که تولید ناخالص داخلی سرانه آن تولید را بر جمعیت تقسیم می‌کند که نشان‌دهنده میانگین تولید اقتصادی برای هر نفر است.

هنگامی که عامل جمعیت در نظر گرفته می‌شود، کشورهای یا سرزمین‌های کمترشناخته‌شده با جمعیت کمتر اما ثروت قابل‌توجه در جایگاه‌های برتر ظاهر می‌شوند.

لوکزامبورگ در رتبه سوم در سال ۲۰۱۴ با تولید ناخالص داخلی ۱۴۴ هزار دلار برای هر نفر با جمعیت ۶۶۹ هزار نفر در رتبه نخست قرار دارد. این کشور کوچک و محصور در خشکی در اروپای غربی به دلیل بخش مالی قوی خود که ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد، در نظر گرفته می‌شود و با عنوان بهشت مالیاتی شناخته شده است.

ماکائو در سال ۲۰۲۴ رتبه دوم را به خود اختصاص داد، این منطقه نیز در بین برترین بهشت‌های مالیاتی جهان قرار می‌گیرد. تنها دو کشور یا منطقه در میان ۱۴ کشور برتر در سال ۲۰۲۴ جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون نفر دارند.

ایرلند، گویان، دانمارک و تایوان از سال ۲۰۱۴ به این فهرست پیوسته‌اند، در حالی که کویت، عربستان سعودی، آندورا و هنگ‌کنگ از این فهرست خارج شده‌اند.

کشورهایی با بالاترین تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴

کد خبر 798281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.