مرکز آموزش مهارت آموزی سربازان سپاه در اصفهان افتتاح شد

جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از قرارگاه مهارت آموزی، مرکز آموزش مهارت آموزی سربازان را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار موسی کمالی، در مراسم افتتاح مرکز مهارت آموزی سپاه در اصفهان با تاکید بر عزم جدی فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح برای استمرار نهضت مهارت آموزی کارکنان وظیفه اظهار کرد: با وجود اینکه مسئولیت ذاتی نیروهای مسلح دفاع و امنیت از کشور است و سازکار و تجهیزات این ماموریت مورد توجه وتاکید است اما با توجه به دغدغه و فرامین فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) برای مهارت آموزی و اشتغال جوانان به خصوص سربازان، مهارت آموزی به عنوان یک ماموریت در نیروهای مسلح ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که مدرکی خارج از مدارک مورد تایید سازمان‌های مربوطه در هرحوزه به سربازان داده نشود و از ساختارهای موجود کشور در اهدا مدارک استفاده گردد بر همین اساس تفاهم نامه‌های مختلفی با دستگاه‌های مختلف منعقد شد که افتتاح این مرکز آموزش مهارت آموزی سربازان در سپاه حاصل یکی از این همین تفاهم نامه‌ها است.

سردار کمالی افزود: برای اجرایی سازی فرامین فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) مبنی بر توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان وظیفه و همچنین مقابله با معضل بیکاری و کمک به اشتغال جوانان سرباز، نهضت مهارت آموزی در نیروهای مسلح باید هرچه بیشتر تقویت شود و از لازمه‌های این امر نیازسنجی از صنعت متناسب با بوم آن استان است و آموزش بر مبنای این نیاز سنجی است.

وی افزود: سالانه حدود ۵۰ هزار نفر از جوانان ذکور کشور برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور وارد نیروهای مسلح می‌شوند یکی از دغدغه‌های سربازان و خانواده آنان بحث اشتغال بعد از خدمت سربازی است. نیروهای مسلح ظرفیت بسیار خوبی دارند که با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای و جهادکشاورزی در حوزه مهارت آموزی جوانان وارد شوند.

سردارکمالی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار جوان سرباز در کارگاه‌های مهارت آموزی شرکت کردند که از این تعداد حدود ۹۵۰ هزار نفر گواهی مهارت تخصصی و حدود ۸۲۰ هزار نفر گواهی مهارت‌های عمومی پنجگانه را دریافت کردند.

جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: ما برای اینکه جوانان از دوره‌های مهارت آموزی استقبال کنند مشوق‌هایی از جمله یک ماه کسر خدمت، تعیین محل خدمت سربازی، اعطای درجه و یک ماه مرخصی تشویقی را در نظر گرفته‌ایم.

کد خبر 798274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.