خانه خلاق خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به اعطای لوح «کرمانشاه مهد خوراک ایران» از سوی وزارت میراث‌فرهنگی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا پیگیری و با همکاری شهرداری خانه خلاق خوراک و خیابان خوراک را نیز راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی امروز _دوشنبه شانزدهم مهر_ در مراسم جشنواره طعم امید ۳ با بیان اینکه کرمانشاه سی و هفتمین شهر خلاق خوراک دنیا در یونسکو است، اظهار کرد: به منظور حفظ این جایگاه و معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری خوراک، فعالیت‌ها و اقداماتی را طی ۲ سال اخیر انجام داده و در دستور کار داریم.

وی افزود: علاوه بر میراث‌فرهنگی، دستگاه‌های دیگری همچون شهرداری نیز در این حوزه متولی هستند که با همکاری هم برای توسعه گردشگری خوراک کرمانشاه تلاش می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه برگزاری جشنواره طعم امید ۳ و میزبانی رویداد منطقه‌ای آن در کرمانشاه نیز در ادامه همین اتفاق است، تصریح کرد: مرحله استانی این جشنواره با همکاری بهزیستی و اداره فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان، شهرداری و فرمانداری کرمانشاه در استان برگزار شد و بخش منطقه‌ای آن اواخر این ماه برگزار می‌شود.

فرمانی عنوان کرد: تلاش می‌شود که ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه را در حوزه گردشگری خوراک به ۲ شکل ملی و بین المللی معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان، خوراک نیز یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان به شمار می‌رود، گفت: به این منظور سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، تم غرفه کرمانشاه بر اساس خوراک بود که مورد استقبال بسیار بالای بازدیدکنندگان قرار گرفت و آن را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کردیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین اقداماتی را با همکاری فدراسیون گردشگری خوراک کشور آغاز کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان کسب مجوز راه اندازی آکادمی گردشگری خوراک و آشپزخانه صنعتی آموزش آشپزی اشاره کرد.

فرمانی به اعطای لوح «کرمانشاه مهد خوراک ایران» از سوی وزارت میراث‌فرهنگی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا پیگیری و با همکاری شهرداری خانه خلاق خوراک و خیابان خوراک را نیز راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه خوراک یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم کرمانشاه است، عنوان کرد: با مجموعه اقداماتی که در حال شکل گیری است، در حال معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در حوزه خوراک هستیم.

کد خبر 798242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 0
    خانه خوراک را در یک خانه راه اندازی کنید نه پیاده رو خیابان