واگذاری ۱۴ فرزند نیازمند درمان به خانواده‌های میزبان در استان فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: مصادف با روز جهانی کودک، ۱۴ فرزند با نیاز ویژه در قالب طرح مراقبت موقت از فرزندان بی‌سرپرست و فاقد سرپرست به خانواده‌های متقاضی واگذار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل بهزیستی استان، محمد رضا هوشیار در خصوص طرح خانواده میزبان اظهار کرد: این طرح که به دنبال اصلاح آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست مؤثر مصوب ۱۳۹۲ به تصویب رسید، پس‌از ابلاغ شیوه نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

وی افزود: این طرح تکمیل‌کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس تصریح کرد: در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تا ۲۰۰ سال پیش هیچ کودک فاقد سرپرستی در مرکز شبانه روزی نگهداری نمی‌شد. جای این کودکان در خانواده خویشاوندان بود، اما به مرور با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت، مراکزی با نام دارالایتام که سپس به یتیم‌خانه و پرورشگاه تغییر نام یافت در کشور راه‌اندازی شد و گسترش یافت.

هوشیار خاطرنشان کرد: اجرای طرح خانواده میزبان مکملی برای بازپیوند کودکان به خانواده، ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است و به عبارتی دیگر از ماندن طولانی مدت کودک در مراکز نگهداری شبانه‌روزی جلوگیری می‌کند.

وی در تسریع پروسه فرزندخواندگی و خانواده میزبان تعداد فرزندان با نیاز ویژه که تا کنون به فرزند خواندگی واگذار شده‌اند ۳۸ فرزند و تعداد فرزندان نیازمند درمان که در قالب طرح میزبان وارد خانواده شده‌اند را ۱۶ فرزند عنوان و اضافه کرد: ۱۴ کودک به صورت همزمان و طی مراسمی با حضور مسئولین به آغوش گرم ۱۴ خانواده متقاضی سپرده شدند.

مدیر کل بهزیستی فارس در جمع خانواده‌هایی که پذیرای فرزندان نیازمند درمان بهزیستی فارس شده‌اند این اقدام ایشان را مصداق عرفان عملی عنوان کرد و ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح مؤسسه زدایی و خانواده محوری است لیکن خانواده‌ها نیز باید در اجرای این طرح تعادل عاطفی را رعایت کنند.

هوشیار در پایان با اشاره به اینکه ۱۴ خانواده پس از بررسی و بازدیدهای مکرر از میان ۵۰ خانواده متقاضی فرزند با نیاز ویژه انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: خانواده‌های متقاضی شرکت در این طرح می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

کد خبر 798197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.