فعالیت خبرنگاران نوجوان موجب تقویت هویت رسانه‌ای جشنواره کودک شده است

مسئول کمیته خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: تولیدات محتوایی خبرنگاران نوجوان پس از پایش‌های لازم، به‌صورت روزانه با نام خود آن‌ها در بعضی رسانه‌های معتبر کشور منتشر می‌شود که این کار موجب تقویت هویت رسانه‌ای شده است.

بهناز عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم و استعدادیاب جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از دوره‌های گذشته، بخش خبرنگاران نوجوان بوده است؛ این بخش تاکنون افراد توانمندی را به عرصه رسانه و فرهنگ اصفهان معرفی کرده و مسیر زندگی برخی از آن‌ها تغییر کرده است.

وی افزود: در سال جاری نیز همچون دوره‌های گذشته، از نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه خبرنگاری از طریق انتشار فراخوان عمومی ثبت‌نام به عمل آمد که در نهایت ۴۷۰ نفر در آن شرکت کردند؛ پس از پایان مهلت ثبت‌نام، آزمون عمومی برگزار شد و افرادی که سه برابر ظرفیت مورد نیاز جشنواره بودند، به مرحله مصاحبه حضوری راه یافتند.

مسئول کمیته خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ادامه داد: در مرحله مصاحبه، کارشناسان حوزه سینما و رسانه به ارزیابی تخصصی توانمندی‌های این نوجوانان پرداختند و در نهایت ۴۶ نفر به‌عنوان خبرنگاران نوجوان جشنواره انتخاب شدند؛ این افراد پس از انتخاب، در هشت کارگاه آموزشی تخصصی با سرفصل‌های مختلفی از جمله خبرنویسی، عکاسی با موبایل، فیلم‌برداری و تدوین، هوش مصنوعی، مبانی سینما، ایده‌پردازی و ساخت پادکست شرکت کردند.

عابدی با اشاره به اهداف آموزشی این دوره گفت: هدف از تدوین این سرفصل‌ها، تربیت خبرنگاران چندمهارته است تا بتوانند علاوه بر خبرنگاری مکتوب، محتواهای متنی، گرافیکی، صوتی و ویدئویی را نیز تولید کنند، همچنین در این دوره‌ها به ارتقای سواد رسانه‌ای نوجوانان توجه ویژه‌ای شده است.

وی عنوان کرد: خبرنگاران منتخب در طول روزهای جشنواره در چند گروه زیر نظر سرپرست‌های خود فعالیت می‌کنند، آن‌ها ضمن تماشای فیلم‌های بخش رقابتی، در نشست‌های خبری شرکت می‌کنند و به نقد و بررسی فیلم‌ها و پرسش از عوامل می‌پردازند، همچنین تهیه گزارش‌های خبری، انجام مصاحبه‌های اختصاصی و نگارش تحلیل فیلم‌ها از دیگر فعالیت‌های آن‌ها در جشنواره است.

مسئول کمیته خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان خاطرنشان کرد: تولیدات محتوایی خبرنگاران نوجوان پس از پایش‌های لازم، به‌صورت روزانه با نام خود آن‌ها در بعضی رسانه‌های معتبر کشور منتشر می‌شود که این کار موجب تقویت هویت رسانه‌ای و افزایش انگیزه و رقابت بین آن‌ها شده است.

کد خبر 798114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.