نرخ بیکاری استان کردستان در تابستان سال جاری به ۷.۶ درصد رسید

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: گزارش اخیر مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نرخ بیکاری استان در تابستان سال جاری به ۷.۶ رسیده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مسعود سالمی اظهار کرد: بررسی نتایج طرح نیروی کار نشان می‌دهد نرخ بیکاری استان کردستان در تابستان سال جاری به ۷.۶ درصد رسیده است که این رقم نسبت به فصل گذشته یک درصد کاهش و نسبت به فصل تابستان سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: استان کردستان با این نرخ بیکاری در تابستان سال جاری در جایگاه شانزدهم کشور قرار گرفته است (نرخ بیکاری استان از ۱۵ استان کشور کمتر است) که در فصل مشابه سال قبل، کردستان در جایگاه یازدهم کشور بوده است که این امر نشانگر بهبود پنج رتبه‌ای استان در میان سایر استان‌های کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به گزارش نرخ مشارکت استان‌ها نیز گفت: نرخ مشارکت استان کردستان در تابستان سال جاری ۴۴.۸ درصد بوده که نشانگر افزایش ۱.۷ درصدی نسبت به فصل قبل و شش دهم درصدی نسبت به فصل مشابه سال گذشته است.

سالمی ادامه داد: بر طبق این آمار در نرخ مشارکت، استان کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته است که این جایگاه نسبت به فصل مشابه سال قبل، چهار پله کاهش را نشان می‌دهد که همین امر خود موید بهبود جایگاه استان با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با استمرار اجرای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اتخاذ تصمیمات جدید در دولت چهاردهم شاهد تداوم این روند در استان کردستان باشیم.

کد خبر 798069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.