توسعه فرهنگ زیارت نباید به نگاه درآمدی تقلیل یابد / لزوم تقویت همکاری میان شهرداری‌ها

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ زیارت گفت: نباید به زیارت تنها از دیدگاه اقتصادی نگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، جواد کیانی در دومین نشست خبری رویداد ملی ایده پردازی سقاخونه که صبح امروز _یکشنبه پانزدهم مهر_ در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به ایام روز قم اظهار کرد: مردم قم در سالیان پیش حماسه آفریدند و به استقبال کریمه اهل بیت (س) شتافتند.

وی افزود: همواره شاهد و ناظر فضاسازی سطح شهر قم و استقبال باشکوه از ورود حضرت معصومه (س) از اعماق قرون تا کنون بوده‌ایم و این قابل تقدیر است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به رویداد ملی ایده‌پردازی سقاخونه خاطرنشان کرد: افراد دغدغه مند بسیاری در توسعه و ترویج فرهنگ زیارت، تسهیل زیارت در ابعاد مختلف و همچنین ارتقا فرهنگ زیارت در تلاش هستند.

کیانی تصریح کرد: نشست رویداد ملی ایده پردازی سقاخونه زمینه ساز گسترش تعاملات میان شهرداری‌های شهرهای زیارتی ایران خواهد شد و در مسئله ارتقا نگاه فرهنگ زیارت تأثیر گذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین این نشست‌ها حلقه وصلی میان شهرداری‌های شهرهای زیارتی ایران است و نباید به این موضوع نگاه درآمدی داشت.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه گردشگری رویکرد خاصی دارد، ابراز داشت: این نشست علاوه بر تأثیر در جذب و شناسایی ایده‌های نو موجب ایجاد و افزایش انگیزه برای قشر جوان در پرداختن به موضوع زیارت می‌شود.

کیانی با بیان اینکه نگاه درآمدی به مسئله زیارت باعث مخاطره روح زیارت می‌شود و جای نگرانی دارد، اضافه کرد: در صورت عدم آسیب شناسی التزامات حوزه گردشگری، دچار خطای راهبردی می‌شویم.

وی گفت: در حال حاضر برای ماندگاری زائران در شهرهای زیارتی به سراغ توسعه مراکز گردشگری و تجاری رفته‌ایم که نوعی نگاه کاملاً درآمدزایی به موضوع زیارت است و جای نگرانی دارد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه نسخه شهر زیارتی امام رضا (ع) متفاوت است، اظهار داشت: شرایط شهرهای زیارتی باهم متفاوت است و باید توسعه بر مبنای ماهیت زیارت باشد.

کد خبر 797799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.