حق با بیرو است یا پرسپولیس؟

با اعلام کمیته تعیین وضعیت بازیکنان، علیرضا بیرانوند به پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال غرامت و چهار ماه محرومیت تعلیقی محکوم شد. در حالی که وکلای بیرانوند باشگاه پرسپولیس را متهم به جعل اسناد کرده‌اند، هر دو طرف قصد دارند پرونده را به دادگاه عالی ورزش (CAS) ببرند تا اعتراضات خود را مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پرونده جنجالی شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به پایان رسید و رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در این خصوص صادر شد. طبق این حکم، دروازه‌بان سابق تیم ملی و پرسپولیس محکوم به پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال (۲۰ میلیارد تومان) غرامت به باشگاه پرسپولیس شده و همچنین با ۴ ماه محرومیت تعلیقی مواجه شده است. این حکم که به شدت مورد توجه رسانه‌ها و هواداران قرار گرفته، منجر به واکنش‌های متفاوتی از سوی هر دو طرف شده است.

ادعای بیرانوند: فرار رو به جلو یا دفاع از حق؟

وکیل علیرضا بیرانوند بلافاصله پس از اعلام این رأی، با بیان اینکه فشار رسانه‌ای بر رأی صادره تأثیر داشته، اعلام کرد که این تصمیم ناعادلانه است و بیرانوند نباید محکوم به چنین حکمی شود. تیم حقوقی بیرانوند همچنین باشگاه پرسپولیس را متهم به «جعل» اسناد مالی کرده است و مدعی شده‌اند که این باشگاه در اسناد مالی مربوط به پاداش‌های بیرانوند تغییر ایجاد کرده است. از این رو، بیرانوند و وکلای او همچنان بر این باورند که فسخ قرارداد او با پرسپولیس قانونی بوده و حالا به دنبال نقض این حکم در دادگاه عالی ورزش (CAS) هستند.

پرسپولیس: به دنبال محرومیت قطعی بیرانوند

از سوی دیگر، باشگاه پرسپولیس که از نتیجه این حکم نیز ناراضی است، همچنان بر موضع خود مبنی بر غیرقانونی بودن فسخ قرارداد بیرانوند پافشاری کرده و خواهان تغییر وضعیت محرومیت این دروازه‌بان از تعلیقی به قطعی است. عملکرد خوب بیرانوند در تیم تراکتور، یکی از رقبای اصلی پرسپولیس در راه قهرمانی لیگ، انگیزه بیشتری به پرسپولیسی‌ها داده تا برای محرومیت کامل او تلاش کنند. مدیران این باشگاه معتقدند که در صورت محرومیت بیرانوند، وضعیت رقابتی تیمشان در لیگ بهتر خواهد شد و حاضر به مصالحه در این پرونده نیستند.

نبرد نهایی در CAS

در حالی که هر دو طرف به حکم کمیته تعیین وضعیت اعتراض دارند، اکنون به نظر می‌رسد پرونده به دادگاه عالی ورزش (CAS) کشیده می‌شود و سرنوشت نهایی این دعوا در این مرجع مشخص خواهد شد. بیرانوند امیدوار است که دادگاه عالی ورزش رأی به نفع او صادر کند و حکم محرومیت او را لغو نماید. در عین حال، پرسپولیس به دنبال این است که نه‌تنها این رأی را حفظ کند، بلکه محرومیت او را از حالت تعلیقی به قطعی تبدیل کند.

با توجه به شواهد موجود و اتهامات مطرح شده از هر دو طرف، احتمال موفقیت بیرانوند در این پرونده چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. با این حال، هنوز باید منتظر نتیجه نهایی دادگاه CAS بود تا مشخص شود که کدام طرف پیروز این پرونده پیچیده خواهد بود.

کد خبر 797704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.