سامانه شفافیت به‌روزرسانی شود

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سامانه شفافیت در راستای نهادینه‌سازی شفافیت و مبارزه نظام‌مند با فساد ایجاد شد که لازم است نسبت به به‌روزرسانی آن اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه پانزدهم مهر_ در نطق میان‌دستور صدوچهل‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت هفته ناجا اظهار کرد: هفته فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی را محضر دلاوران مجموعه انتظامی تبریک می‌گویم و امیدوارم در هفته آتی در هیئت رئیسه نسبت به این موضوع توجه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با گرامیداشت جمعه نصر و اقتدار افزود: شاهد صلابت ایران اسلامی با شجاعت امام و امت اسلامی بودیم، تمام جهانیان به‌خصوص دشمنان اسلام، انقلاب، فلسطین، مقاومت و لبنان این اقتدار را متوجه شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حواسمان باشد که سگ هار صهیونیست با اقدامات جنون‌انگیز اخیر خود از انفجار پیجرها تا ترور سید مقاومت و شهدای همراه و حتی تهدید به ترور رهبران مقاومت غیر از ژست پیروزی به دنبال ایجاد ارعاب بود، مطمئن باشیم اگر وعده صادق ۲ رقم نمی‌خورد، اوضاع و احوال به‌گونه دیگری بود.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور گفت: علاوه بر پاسخ انقلابی سپاه ما در موشک‌باران اسرائیل، شاهد نماز جمعه چند میلیونی توسط امت اسلامی بودیم که شکوه و اقتدار را نشان داد؛ البته رسانه‌ها کمتر از بالا جمعیت میلیونی حاضر در خیابان‌های اطراف مصلی را ثبت کردند، اما کثرت جمعیت به نمایش گذاشته شد و به‌طور قطع دشمنان از ماهواره‌ها رصد کردند و فهمیدند که خرج موشک‌ها از کجاست و حساب دستشان آمد؛ از امام امت اسلامی، امت اسلامی و ارکان نظام نیز تشکر می‌کنیم.

وی افزود: نوزدهم دی ۱۴۰۰ طرحی را بعد از کارشناسی‌های مختلف در کمیسیون‌ها و ارائه نظرات مختلف همکاران به عنوان شفافیت و ارتقای سلامت اداری تصویب کردیم که البته به استنادات قانونی در لوایح بالاسری و قوانین موجود این طرح تصویب شد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این طرح در راستای نهادینه‌سازی شفافیت و مبارزه نظام‌مند با فساد بود و البته وظایفی در این طرح برای مجموعه شهری و شهرداری از جمله بارگذاری گزارش‌ها، مجموعه‌های درآمدی، عملکردهای مالی، گزارش‌های پیشبرد و پیشرفت پروژه‌ها، مطالبی که مرتبط با پیمانکاران و مسافرت‌های خارجی مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر مشخص شده بود، اما سامانه شفافیت شهرداری از حوالی مرداد ۱۴۰۲ به‌روز نشده است؛ به عنوان مثال در قسمت پیمانکاران ارتباط با رسا قطع است و گزارش‌ها به‌روز نیست و گزارش‌های هیئت‌های مدیره بارگذاری نشده است که حتماً باید نسبت به این موضوع دقت ویژه‌ای شود.

مهروی‌پور گفت: موضوعی را شهروندان در قالب ارائه مکاتبه اعلام کردند، از جمله اینکه شاهد تکرار به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در برخی مجموعه‌ها و قالب‌های پیمانکاری بودیم؛ شاید این مجموعه شهری هم مرتبط باشند، این اتفاق موجب ضربه خوردن به اشتغال مردم است، البته می‌دانیم که خلاف مقررات است، اما مقررات در مواقعی نیز این اجازه را داده است که نسبت به این موضوع باید دقت لازم وجود داشته باشد.

کد خبر 797687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.