۲۱ طرح عمرانی عشایری در قزوین افتتاح شد

همزمان با روز ملی روستا و عشایر، ۲۱ طرح عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین به صورت همزمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، همزمان با روز ملی روستا و عشایر آئین افتتاح ۲۱ طرح عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین با حضور مهدی میزبان معاون توسعه زیربنایی سازمان امور عشایر کشور به صورت همزمان ظهر امروز _پانزدهم مهر_ در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

سعید ابیت، رئیس اداره امور عشایر استان قزوین در جریان افتتاح طرح‌های عمرانی حوزه عشایر استان قزوین اظهار کرد: برای اجرای این ۲۱ طرح عمرانی که امروز افتتاح می‌شوند، ۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه آب‌رسانی و احداث ایل‌راه مهمترین محور طرح‌های یادشده هستند، گفت: در حوزه آب‌رسانی طرح‌های ساخت مخازن آب عشایری، انتقال آب، بهسازی چشمه و راه‌اندازی تانکرهای آب‌رسانی چرخ‌دار و سرویس بهداشتی سیار اجرا شده است.

رئیس امور عشایر استان قزوین اضافه کرد: در حوزه راه‌سازی برای عشایر هم طرح‌های احداث ایل‌راه، تسطیح و مرمت ایل‌راه‌های موجود اجرایی شده است. در ضمن برای توانمندسازی مالی خانوارهای عشایر پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری استان قزوین توزیع شده است.

ابیت با تاکید بر اینکه ۲۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین اقامت دارند، گفت: یکی از طرح‌های ما برای توانمندسازی خانوارهای عشایری مشارکت دادن آن‌ها در راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم است تا این خانوارها بی‌واسطه محصولشان را به مردم شهرنشین عرضه کنند.

کد خبر 797676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.