فضای افتتاحیه جشنواره معنوی و با نشاط بود/ برگزاری ۳۷۰ عنوان برنامه در محلات شهر اصفهان

گزارشی از فرایند برگزاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سوی معاون فرهنگی شهردار اصفهان و دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در صدوچهل‌وهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان گزارشی از فرایند برگزاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سوی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و دبیر جشنواره ارائه شد.

فضای افتتاحیه جشنواره معنوی و با نشاط بود/ برگزاری ۳۷۰ عنوان برنامه در محلات شهر اصفهان

کمال حیدری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان امروز _یکشنبه پانزدهم مهر_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر، تغییری در برنامه‌های جشنواره ایجاد شد، در این راستا سعی کردیم فضای شاد و مفرح برای بچه‌ها حفظ و از سوی دیگر شئونات رعایت شود، همچنین بخشی از برنامه‌های جنبی نیز حذف شد.

وی با اشاره به حضور ۲۴۰۰ دانش‌آموز در شهر رویاها در دو شیفت به‌ویژه از مناطق کم‌برخوردار گفت: دو سینما هم در دو سانس صبح و بعدازظهر برای تماشای فیلم ویژه دانش‌آموزان و داوران و خبرنگاران اختصاص داده شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری افتتاحیه معنوی جشنواره که به برکت خون شهدا به خوبی برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز پیش‌بینی شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه در این دوره از جشنواره مدیریت منابع انجام شد و در این راستا هزینه‌ها کمتر شد، گفت: در میدان امام خمینی به مناسبت روز کودک گردهمایی کودکان را خواهیم داشت، در این برنامه از کودکان غزه یاد و حمایت خواهد شد.

وی ادامه داد: در محلات مختلف شهر هم ۳۷۰ عنوان برنامه برای اجرا همچون اکران فیلم و بازی برنامه‌ریزی شده است.

فضای افتتاحیه جشنواره معنوی و با نشاط بود/ برگزاری ۳۷۰ عنوان برنامه در محلات شهر اصفهان

اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان ۱۹ مهر برگزار می‌شود

میثم بکتاشیان، مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز در ارتباط زنده با صحن شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه دو سینمای ساحل و فلسطین در سانس صبح ویژه دانش‌آموزان است که از نقاط مختلف شهر به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار برای تماشای فیلم می‌آیند، اظهار کرد: روزانه ۲ هزار دانش‌آموز (کودک و نوجوان) در این دو سینما حاضر می‌شوند.

وی افزود: در سانس بعدازظهر هم داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان در این دو سینما حضور دارند و پس از داوری آثار، آرای خود را ثبت می‌کنند.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه سال جاری سینمای چهارباغ را با توجه به درخواست مردمی برای اکران فیلم‌های جشنواره ویژه شهروندان اختصاص دادیم، گفت: سامانه ۱۳۷ نیز سال جاری به جشنواره پیوست و مهندسی مخاطب، هدایت و تقسیم‌بندی در بهره‌مندی و استفاده از جشنواره انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجشنبه این هفته اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان را خواهیم داشت، تصریح کرد: روزانه ۱۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس سراسر شهر به‌ویژه از مناطق کم‌برخوردار به شهر رویاها می‌روند.

فضای افتتاحیه جشنواره معنوی و با نشاط بود/ برگزاری ۳۷۰ عنوان برنامه در محلات شهر اصفهان

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان نتیجه ماه‌ها تلاش و زحمت است، اظهار کرد: به‌رغم آنکه همه ما عزادار شهادت فرماندهان مقاومت به‌ویژه شهادت سید نصرالله هستیم، اما تلاش ما ادامه می‌یابد، به‌طور قطع جامعه به نشاط و زندگی نیاز دارد و این جشنواره به این مهم کمک می‌کند.

وی افزود: امیدوارم پرچم جشنواره در اصفهان در اهتزاز باشد و این جشنواره سال‌های آینده بهتر از همیشه برگزار شود.

فضای افتتاحیه جشنواره معنوی و با نشاط بود/ برگزاری ۳۷۰ عنوان برنامه در محلات شهر اصفهان

فرزانه کلاهدوزان، رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان از برگزاری به‌موقع سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان آن هم در شرایطی که در رسانه‌ها و فضای مجازی، شرایط ارعاب و تهدید به نام جنگ وجود داشت، تقدیر کرد و گفت: در این شرایط و فضای تبلیغات رسانه‌ای، ۴ هزار کودک و نوجوان در افتتاحیه معنوی جشنواره حضور داشتند، در این راستا فضای افتتاحیه، معنوی، حماسی و بانشاط بود.

وی تصریح کرد: به‌رغم آنکه جشنواره به لحاظ کیفی و کمی رشد داشته است، اما در هزینه‌ها صرفه‌جویی شد، نقطه عطف جشنواره حضور کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار است و عدالت اجتماعی رقم خورد.

فضای افتتاحیه جشنواره معنوی و با نشاط بود/ برگزاری ۳۷۰ عنوان برنامه در محلات شهر اصفهان

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه پیشنهاد کرد در پردیس هنر یا هر نقطه بهینه‌تر، موزه سال‌های مختلف جشنواره ایجاد شود و مستندات جشنواره به صورت سنتی یا دیجیتال از ۳۶ دوره آرشیو شود تا در صورت تحقق در آینده نقطه هویتی در عرصه فیلم‌سازی شود.

کد خبر 797653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.