اسرائیل خطا کند محو می‌شود

در صورتی که رژیم صهیونیستی به حمله موشکی ایران واکنش نشان دهد، مراکزی در سرزمین های اشغالی مورد هدف شدیدتر و سخت ایران قرار خواهد گرفت و پس از آن تضمینی نخواهد بود که اثری از رژیم جعلی صهیونی باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بنیامین نتانیاهو شب گذشته با اشاره به توان بالای موشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ایران دو بار بر سرزمین و شهرهای ما صدها موشک شلیک کرده است؛ در بزرگترین حمله موشکی در تاریخ. هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند چنین حمله‌ای به شهرها و شهروندانش را بپذیرد و اسرائیل نیز نمی‌تواند. اسرائیل حق و وظیفه دارد که از خود دفاع کند و به این حملات پاسخ دهد و این کار را انجام خواهیم داد.

نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی با لاف‌زنی درباره قدرت رژیم غاصب و جنایات وحشیانه سگ هار آمریکا در منطقه علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین گفت: این شامل تهدید ایران نیز می‌شود که پشت هر حمله‌ای از لبنان، یمن، عراق و سوریه قرار دارد.

پس از موشک‌باران رژیم صهیونیستی توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران و انجام موفقیت‌آمیز عملیات وعده صادق ۲ که در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در ترور شهید نصرالله، اسماعیل هنیه و سردار نیلفروشان انجام شد، فرماندهان ارشد نظامی کشور اعلام کردند در صورت بروز هرگونه خطا و پاسخ از سوی رژیم صهیونیستی پاسخ ایران سخت و شدیدتر از قبل خواهد بود.

اسرائیل خطا کند محو می‌شود

در همین رابطه سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به المیادین گفت: اگر رژیم اشغالگر اشتباه کند، همه منابع انرژی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و میادین گاز آن را هدف قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری بزرگ و پهناور با مراکز اقتصادی فراوان است، در حالی که رژیم تروریستی اسرائیل سه نیروگاه و چند پالایشگاه دارد، تهدید کرد: می‌توانیم به یک‌باره به همه آن‌ها ضربه بزنیم.

سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش کشورمان نیز به رژیم تروریستی اسرائیل هشدار داده است که در صورت انجام اقدامات نسنجیده، پاسخ سخت و مخربی دریافت خواهد کرد.

موسوی در گفت‌وگو با المیادین افزود: پیش‌تر خویشتن‌دار و صبور بودیم، اما آماده‌ایم تا در فرصت مناسب ضربه دقیق و ویرانگر را بزنیم. در صورتی که دشمنان در هر سطحی اشتباه کنند، قوی‌تر از آن سطح که ایران در پاسخ به ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و عباس نیلفروشان مستشار نظامی ایران در لبنان، اسرائیل را با موشک هدف قرار داد، پاسخ خواهد داد.

اما ایران کدام اهداف را در سرزمین‌های اشغالی می‌تواند هدف قرار دهد؟ این سوالی است که ممکن است نخست‌وزیر دیوانه رژیم صهیونیستی که به بن‌بست رسیده است درک نکند، اما اگر خطایی از او سر بزند، به‌طور قطع موشک‌باران این اهداف می‌تواند رژیم صهیونیستی را برای همیشه محو کند.

نیروگاه‌ها

نیروگاه سیکل ترکیبی هاگیت (https://www.power-technology.com)

نیروگاه برق اوورت رابین (https://www.power-technology.com)

نیروگاه برق گازر (www.power-technology.com)

نیروگاه برق اشکول (www.iec.co.il

نیروگاه برق روتنبرگ (www.iec.co.il)

نیروگاه برق رامت هواف (https://www.gem.wiki)

فرودگاه‌ها

تل‌آویو - فرودگاه بین‌المللی بن گوریون

ایلات - فرودگاه رامون

حیفا - فرودگاه حیفا

عفیق - فرودگاه ویک ۱

کریات شمونة فرودگاه کریات شمونه

بئر السبع فرودگاه بئر السبع

هرتزلیا - فرودگاه هرتزلیا

روش پینا - فرودگاه روش پینا

عین یاهف - فرودگاه اسپیر

متسادا - فرودگاه بر یهودا

متسبی ریمون فرودگاه متسبی رمون

یوتوفاتا فرودگاه یوتوفاتا

عوفدا فرودگاه عوفدا

بئر السبع پایگاه هوایی حتسریم که محل برخواست و فرود هواپیماهای جنگی نیز هست

عین شمر فرودگاه عین شمر

حتسور پایگاه هوایی حتسور

إیلات فرودگاه مجدو

مجدو پایگاه هوایی رمات دیوید

متسبی رامون پایگاه هوایی رامون

نواتیم - پایگاه هوایی نواتیم

تل نوف - پایگاه هوایی تل نوف

پالماخیم - پایگاه هوایی پالماخیم

قدس - فرودگاه بین‌المللی قدس ۱

ایلات - فرودگاه ایلات

تل‌آویو - فرودگاه سدی دوف

بنادر

بندر اسدود

بندر ایلات

بندر حیفا

بندر عکا

بندر یافا

مجتمع‌های پتروشیمی

مجتمع پتروشیمی حیفا: این مجتمع یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراکز اقتصادی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود؛ زیرا علاوه بر بنادر تجاری در سواحل مدیترانه، تأسیسات زیادی را برای پردازش و ذخیره مواد پتروشیمی در خود جای داده است.

خط شمالی: این مجتمع در شمال منطقه کیشون و در مجاورت صنایع پتروشیمی رژیم صهیونیستی به دور از مراکز جمعیتی واقع شده است. این مرکز شامل سیستم لوله‌های زیرزمینی برای حمل متانول و سایر مواد پتروشیمی و انبارهایی برای ذخیره آمونیاک و اتیلن همچنین امکانات خدمات پشتیبانی بسیاری برای تأمین نیتروژن، آب آشامیدنی، هوای فشرده و سیستم اطفای حریق است.

خط جنوبی: این مرکز در انتهای اسکله عمومی کشتیرانی در منطقه کیشون قرار دارد و شامل ۷۰ مخزن است که توسط لوله‌هایی به یک سکو برای خدمت‌رسانی به کشتی‌ها متصل شده‌اند.

تأسیسات نفتی: منظور از تأسیسات نفتی، مراکز تخصصی برای پالایش نفت صادراتی و وارداتی است که از طریق مخازن سوخت ویژه بارگیری یا تخلیه می‌شوند. این مواد شامل سوخت هواپیما، بنزین، نفت گازوئیل، نفت سفید، سوخت دیزل دریایی و نفت خام از هر دو نوع سنگین و سبک است.

اسرائیل به دلیل محدود بودن وسعت جغرافیایی، به چند میدان نفتی و گازی، نیروگاه برق و پالایشگاه اندک وابسته است. کوچک‌ترین ضربه به این زیرساخت‌ها، اسرائیل را با چالش جدی روبه‌رو خواهد کرد. ۱۵ مرکز مهم اقتصادی اسرائیل شامل سه میدان گازی کاریش، تامار و لویاتان، دو پالایشگاه نفت حیفا و اشدود، شش نیروگاه برق هاگیت، اوروت رابین، اشکول، روتنبرگ، گزر و رامت هواف، دو میدان نفتی حلتس و مجد و دو پایانه و انبار نفتی اشکلون و ایلات است.

همچنین زدن بنادر اسرائیل، خطوط انتقال برق و پمپ‌بنزین‌ها امکان انتقال برق و سوخت از خارج را هم از بین می‌برد و زندگی در سرزمین‌های اشغالی را غیرممکن می‌کند. در صورت سرزدن کوچک‌ترین خطایی از صهیونیست‌ها، بی‌درنگ این بانک اهداف، هدف موشک و پهپاد قرار می‌گیرند.

کد خبر 797579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.