از خودکفایی کشور در تولید شیر خشک رگولار تا حمایت از مددجویان نخبه

ایمنا از حمایت کمیته امداد استان اصفهان از ۱۱۵۱ مددجوی نخبه، خودکفایی کامل کشور در تولید شیر خشک رگولار، تولد چهارقلوها در کاشان، تمهیدات ویژه برای معلولان در سی‌وششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان و پرتاب ماهواره سنجشی «کوثر» به‌زودی در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ حمایت کمیته امداد استان اصفهان از ۱۱۵۱ مددجوی نخبه می‌رویم، در ادامه نیز خودکفایی کامل کشور در تولید شیر خشک رگولار مطرح شده است، همچنین تولد چهارقلوها در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، تمهیدات ویژه برای معلولان در سی‌وششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان و ‏‬ پرتاب ماهواره سنجشی «کوثر» به‌زودی نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

حمایت کمیته امداد استان اصفهان از ۱۱۵۱ مددجوی نخبه

حمایت کمیته امداد از ۱۱۵۱ مددجوی نخبه

محمدرضا مومی اردستانی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه نخبگان تحت پوشش با وجود موانع، مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی به موفقت‌های بی‌نظیر دست پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۵۱ نفر مددجوی نخبه و مستعد در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی تحت حمایت هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

وی افزود: در میان افراد تحت حمایت این نهاد، نخبگان و استعدادهای برتر علمی از خدمات و کمک‌های بلاعوض تحصیلی و کمک هزینه نخبگی و تسهیلات قرض‌الحسنه، در کنار سایر خدمات و سرانه‌های ویژه بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره اینکه نخبگان تحت حمایت در چهار گروه دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب علوم دینی و غیرمحصل تقسیم شده‌اند، تصریح کرد: خدمات قابل ارائه به مددجویان با اولویت به توانمندسازی و رفع نیاز نخبگان و خانواده آن‌ها با هدف شکوفایی هر چه بیشتر استعداد فرزندان تحت حمایت برنامه‌ریزی شده است تا بتواند بستر مناسبی برای خودکفایی آن‌ها فراهم آورد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش حمایت از نخبگان یکی از رویکردهای این نهاد است، گفت: با هدف حمایت از پیشرفت این عزیزان در مقاطع مختلف به بررسی و احصای مشکلات فردی و خانوادگی پرداخته و در طول سال، تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، همچنین کمک هزینه نخبگی و کمک هزینه‌های تشویقی نیز با سطح‌بندی نخبگان در سه سطح یک تا سه ارائه می‌شود.

خودکفایی کامل در تولید شیر خشک رگولار / امکان جایگزینی بین برندها وجود دارد

خودکفایی کامل در تولید شیر خشک رگولار / امکان جایگزینی بین برندها وجود دارد

علیرضا رستمی، مدیرکل فراورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر کشور در تولید شیر خشک رگولار به خودکفایی کامل رسیده است و با اختصاص ارز کافی و دیگر حمایت‌ها، تولید شیرخشک افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: هرچند بعضی برندهای خاص ممکن است ظرفیت تولید محدودی داشته باشند، اما جایگزینی بین انواع مختلف شیر خشک رگولار (بر اساس گروه سنی) امکان‌پذیر است و تفاوت چشمگیری بین آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل فراورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه افراد اصرار بر مصرف یک برند خاص نداشته باشند، ادامه داد: ۲۱ کد آی آر سی جدید برای تولید شیر خشک اطفال در کشور طی هشت ماه اخیر صادر شده است و سازمان غذا و دارو هرگونه حمایت قانونی لازم برای توسعه تولید داخلی شیر خشک را در دستور کار خود دارد.

از خودکفایی کشور در تولید شیر خشک رگولار تا حمایت از مددجویان نخبه

تولد چهارقلوها در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

سید رامین مدنی سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: روز پنجشنبه، دوازدهم مهر سال جاری، مادر باردار کاشانی ساعت ۹ صبح به اتاق عمل بیمارستان منتقل شد و چهار نوزاد در این مرکز سالم به دنیا آمدند.

وی با بیان اینکه این مادر ۳۰ ساله کاشانی در دومین زایمان خود در بلوک زایمان بیمارستان صاحب چهارقلو شد، ادامه داد: نوزادان متولد شده یک دختر و سه پسر هستند که به ترتیب یک کیلو و ۴۵۰ گرم، یک کیلو و ۵۰۰ گرم، یک کیلو و ۵۰ گرم و یک کیلو و ۴۰۰ گرم هستند.

چهارقلوها در حال حاضر با حال عمومی مساعد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و تحت نظر فوق تخصص نوزادان و کادر درمان بیمارستان و مادر ایشان در بخش زایمان تحت نظر هستند.

تمهیدات ویژه برای معلولان در سی‌وششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

تمهیدات ویژه برای معلولان در سی‌وششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

علی عباسی، رئیس کمیته معلولان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به نقش مهم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در فراهم‌سازی شرایط برای حضور افراد دارای معلولیت اظهار کرد: در سی‌ویکمین دوره جشنواره نیز تجربه مشابهی داشتیم و من مسئولیت هماهنگی کامل حضور افراد دارای معلولیت را بر عهده داشتم، از این‌رو سال جاری نیز تلاش کرده‌ایم که با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، میزبان خوبی برای این افراد باشیم.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که از سال گذشته آغاز کردیم، ایجاد ارتباط مؤثر با مدارس استثنایی بود و این رویکرد سال جاری نیز ادامه پیدا کرده است.

رئیس کمیته معلولان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاکید کرد: علاوه‌بر همکاری با انجمن‌هایی که در حوزه حقوق افراد دارای معلولیت فعال هستند، برای نخستین‌بار با مدارس استثنایی نیز ارتباط برقرار کردیم که سال جاری این ارتباط ادامه دارد، با این تفاوت که سال جاری به‌صورت رسمی اعلام آمادگی کردیم تا کودکان و نوجوانان دارای معلولیت جسمی حرکتی بتوانند به همراه خانواده‌های خود در جشنواره حضور پیدا کنند.

عباسی با اشاره به تمهیدات ویژه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته شده است، گفت: برای تسهیل حضور افراد دارای معلولیت، به مناسب‌سازی ورودی پردیس سینمایی چهارباغ پرداخته‌ایم و افرادی را مستقر کرده‌ایم تا به آن‌ها در ورود به سینما کمک کنند، همچنین این امکان فراهم شده تا افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند و با خودرو شخصی به جشنواره می‌آیند، به راحتی وارد محیط سینما شوند و از فیلم‌های جشنواره بهره‌مند شوند.

وی درباره افزایش آگاهی دیگر حاضران در جشنواره نسبت به نحوه تعامل با افراد دارای معلولیت ادامه داد: در راستای افزایش آگاهی افراد حاضر در سالن‌های سینما، محتوایی تهیه شده است تا رفتار صحیح در مواجهه با افراد دارای معلولیت آموزش داده شود؛ هدف این است که تمام حاضران بدانند چگونه به نحو احسن با این افراد تعامل کرده و آن‌ها را هدایت کنند.

رئیس کمیته معلولان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: سال جاری نتوانستیم میزبان افرادی باشیم که دارای معلولیت‌های بینایی و شنوایی هستند، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در طول سال، اگر شرایط فراهم شود، با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، فیلم‌هایی را برای آن‌ها مناسب‌سازی و در طول سال پخش کنیم؛ البته اگر شرایط فراهم نشد، این نیاز را به مسئولان گوشزد خواهیم کرد تا در دوره‌های آینده نیز امکان حضور افراد دارای معلولیت شنوایی و بینایی فراهم شود.

ماهواره سنجشی «کوثر» به‌زودی پرتاب می‌شود

ماهواره سنجشی «کوثر» به‌زودی پرتاب می‌شود

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران در آئین افتتاح هفته جهانی فضا در تشریح صنعت فضایی کشور درباره ماهواره سنجشی کوثر اظهار کرد: تمام ظرفیت تصاویر این ماهواره توسط دولت خریداری شده است تا بخش خصوصی انگیزه کافی برای ورود به این کار داشته باشد.

وی افزود: مدتی پیش ماهواره چمران یک با موفقیت پرتاب شد و در مدار قرار گرفت و در حال انجام مأموریت‌های خود است؛ در آینده نزدیک بلوک انتقال مداری سامان (به‌منظور افزایش ارتفاع مداری ماهواره‌ها) پرتاب خواهد شد، سه ماهواره سنجشی کوثر، طلوع ۳ و ظفر ۲ را نیز پرتاب خواهیم کرد تا کنار یکدیگر یک منظومه ماهواره‌ای تشکیل دهند.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: در دهه ۸۰ سازمان فضایی تأسیس شد و نهادهای مختلف پس از آن آغاز به کار کردند، روزگاری در دهه ۸۰ نخستین ماهواره‌های ارتباطی را ساختیم که ساختار ساده‌ای داشتند و هدف این بود که جرمی در مدار قرار بگیرد، سال ۸۷ پرتاب ماهواره امید را با ویژگی ارتباطی ساده داشتیم، پس از آن ماهواره‌های سنجشی متعدد توسط دانشگاه‌ها ساخته شد، دقت‌هایی که در آن برهه دنبال می‌شد تصویربرداری چند ۱۰ متری بود، اما پس از گذشت کمتر از ۲۰ سال در جایگاهی قرار گرفتیم که ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی متعدد را با دقت‌های بالا در کشور می‌سازیم.

سالاریه در تشریح برنامه‌های آتی صنعت فضایی کشور گفت: پرتاب‌های آزمایشی منظومه ماهواره‌ای IOT (اینترنت اشیا) را برای سال آینده با همکاری بخش خصوصی در دستور کار داریم، این منظومه ماهواره‌ای امکانی را فراهم می‌کند تا در مکانی که در آن زیرساخت زمینی برای دریافت اطلاعات وجود ندارد، از بستر ماهواره‌ای استفاده کنیم، این منظومه می‌تواند امکان دریافت اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان را مهیا کند تا سرعت تصمیم‌گیری در بحران‌ها افزایش پیدا کند.

کد خبر 797517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.