استفاده رایگان دانش‌آموزان از شهر رویاها در روزهای برگزاری جشنواره کودک

مسئول کمیته مخاطبین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: در روزهای برگزاری سی‌وششمین دوره این جشنواره علاوه بر اینکه پردیس‌های سینمایی در نوبت صبح به اکران فیلم‌های ویژه کودکان و نوجوانان اختصاص یافته‌ است، دانش‌آموزان نیز می‌توانند رایگان از مجموعه تفریحی شهر رویاها استفاده کنند.

محمدتقی رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیته مخاطبین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با هدف اصلی تقویت ارتباط با مخاطبان کودک و نوجوان و ایجاد بستری مناسب برای حضور آن‌ها در جشنواره، برنامه‌های ویژه‌ای را در سال جاری در دستور کار قرار داده است؛ یکی از تفاوت‌های عمده این دوره با دوره‌های گذشته، برگزاری برنامه‌های جنبی رایگان برای دانش‌آموزان شهر اصفهان است.

وی افزود: در روزهای برگزاری سی‌وششمین دوره این جشنواره علاوه بر اینکه پردیس‌های سینمایی در نوبت صبح به اکران فیلم‌های ویژه کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است، دانش‌آموزان نیز می‌توانند رایگان از مجموعه تفریحی شهر رویاها استفاده کنند؛ این برنامه به‌صورت ویژه برای مدارس شهر اصفهان طراحی شده است و هر روز به‌صورت نوبتی دو گروه دختر و پسر به پردیس‌های سینمایی ساحل و فلسطین منتقل می‌شوند.

مسئول کمیته مخاطبین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به جزئیات اکران‌ها تصریح کرد: هر روز، فیلم‌های منتخب و متناسب با گروه‌های سنی کودک و نوجوان در دو سانس در پردیس‌های سینمایی اکران می‌شود؛ سانس اول از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۰:۰۰ ویژه کودکان و سانس دوم از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ ویژه نوجوانان خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: در این طرح، روزانه ۵۰۰ کودک دختر در پردیس سینمایی ساحل و ۵۰۰ کودک پسر در پردیس سینمایی فلسطین حضور خواهند داشت، همچنین در سانس دوم، ۵۰۰ نوجوان دختر در سینما ساحل و ۵۰۰ نوجوان پسر در سینما فلسطین فیلم‌ها را تماشا خواهند کرد.

وی با اشاره به تمهیدات حمل‌ونقلی در نظر گرفته‌شده خاطرنشان کرد: به‌منظور راحتی دانش‌آموزان و تسهیل در ایاب و ذهاب آن‌ها، با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان، دانش‌آموزان هر روز صبح از درِ مدارس با اتوبوس‌های ویژه به پردیس‌های سینمایی منتقل می‌شوند و پس از تماشای فیلم‌ها به مدارس بازگردانده می‌شوند؛ این برنامه به‌گونه‌ای تنظیم شده است که پس از پایان سانس فیلم‌ها، نوجوانان نیز به همان ترتیب به پردیس‌ها منتقل شوند و پس از تماشای فیلم، به مدارس بازگردانده خواهند شد.

مسئول کمیته مخاطبین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به استفاده از تیم‌های تخصصی برای سازماندهی و هماهنگی برنامه‌ها گفت: کمیته مخاطبین با همکاری تیمی دوازده‌نفره از متخصصان حوزه رسانه، سینما و کودکان و نوجوانان، اجرای این برنامه‌ها را برعهده دارد؛ برخی از این افراد تجربه همکاری با جشنواره در سال‌های گذشته را دارند و تقسیم کار به‌گونه‌ای انجام شده است که هر یک از اعضا در بخش‌های مختلف از جمله ارتباطات، اطلاع‌رسانی، هماهنگی با آموزش و پرورش و اتوبوسرانی و ساماندهی تردد دانش‌آموزان در پردیس‌های سینمایی مشغول به فعالیت هستند.

رفیعی اضافه کرد: دو نفر از اعضای تیم به‌طور دائمی در اداره کل آموزش و پرورش مستقر هستند تا هماهنگی‌های لازم را با مدارس و نواحی انجام دهند، همچنین دو نفر دیگر مسئولیت پیگیری امور مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان را برعهده دارند و تعدادی از اعضای تیم نیز در پردیس‌های سینمایی حضور دارند تا به‌طور مستمر بر ساماندهی و تردد دانش‌آموزان نظارت کنند.

وی بیان کرد: این برنامه‌ها نه‌تنها امکان حضور گسترده دانش‌آموزان در جشنواره را فراهم می‌کند، بلکه به ارتقای تجربه آن‌ها از سینما و بهره‌مندی بیشتر از برنامه‌های فرهنگی و تفریحی نیز کمک خواهد کرد.

کد خبر 797472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.