پیش بینی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا برای ۴ استان کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از پیش بینی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا برای چهار استان کشور طی امروز خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در نواحی مستعد گرد و خاک برای بعضی از استان‌های کشور در پی افزایش گرادیان فشاری پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود وزش باد به نسبت شدید تا شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی و داربست‌ها و سازه‌های موقت را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: مخاطرات مذکور امروز برای شرق و جنوب سمنان، شمال اصفهان، شرق و جنوب خراسان رضوی، یزد و شمال سیستان و بلوچستان و یکشنبه برای شرق سمنان، شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در این دو روز احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات نیز وجود دارد.

وی گفت: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از انجام پروازهای سبک شامل گلایدر و بالگرد، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، پرهیز از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال، اطمینان از استحکام سالن‌های پرورشی و استفاده از قیم برای نهال‌ها برای پیشگیری از خسارت باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 797387

برچسب‌ها