آخرین وضعیت سرخابی‌ها در آستانه هفته هفتم

کارشناسان فوتبال کشورمان بر این باور هستند که استقلال و پرسپولیس به رغم عملکرد ضعیفی که در لیگ نخبگان آسیا از خود ارائه داده‌اند و حواشی بسیاری که پشت سر گذاشته‌اند، در هفته هفتم لیگ برتر بهترین نیتجه را کسب خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر از روز گذشته آغاز شده است و امروز نیز سه تیم مدعی قهرمانی برابر رقبای خود صف‌آرایی خواهند کرد؛ استقلال با هدایت موقت سهراب بختیاری‌زاده و پس از شکست دو بر صفر برابر السد قطر در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا آماده مصاف با هوادار قعر جدولی خواهد شد.

پرسپولیس نیز پس از ناکامی در لیگ نخبگان آسیا در آستانه بازی با چادرملو اردکان در ورزشگاه تختی قرار دارد و اگر نسبت به رقیب سنتی خود با شرایط ایده‌آل‌تری مهیای هفته هفتم لیگ برتر خواهد شد؛ سپاهان، اما در لیگ سطح دو قهرمانان آسیا موفق شد با چهار گل استقلال تاجیکستان را درهم بکوبد و با روحیه‌ای مناسب باید برابر استقلال خوزستان صف‌آرایی کند.

صبر هواداران کم شده است

بهتاش فریبا، کارشناس فوتبال درباره جدایی جواد نکونام از استقلال به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: استقلال سال گذشته با ۶۷ امتیاز جایگاه دوم جدول را از آن خود کرد و اگر اشتباهی رخ نمی‌داد آبی پوشان جام قهرمانی را به خانه می‌بردند، صبر هواداران کم شده و آن‌ها از هفته سوم هجمه‌هایی را به جواد نکونام وارد کردند که منجر به ایجاد حواشی بسیاری برای استقلال شد، آبی‌های پایتخت پس از بازی با السد نیاز به شوک داشتند و از نظر من با تغییر کادر فنی این اتفاق رقم خورد.

وی درباره بازی استقلال و هوادار در هفته هفتم لیگ برتر بیان می‌کند: هوادار در فصل جاری مسابقات موفق به کسب امتیازات زیادی نشده است، مهدی رحمتی به عنوان یک سرمربی کار بلد بازیکنان جوانی را در اختیار دارد، در سوی مقابل استقلال نیز بازیکنان باکیفیتی را روی نیمکت خود می‌بیند که اگر از نظر روحی، روانی و اقتصادی تأمین باشند عملکرد مطلوبی از خود ارائه خواهند داد و به عنوان تیم پیروز از زمین مسابقه خارج خواهند شد.

آبی‌ها مشکلی برابر هوادار نخواهند داشت

این کارشناس فوتبال درباره تأثیر شکست استقلال برابر السد در جدال این تیم با هوادار تصریح می‌کند: آبی‌ها در جدال با السد در نیمه نخست عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند، اما در نیمه دوم اگر واکنش‌های حسینی نبود گل‌های بیشتری را دریافت می‌کردند، در هر صورت باید منتظر ماند و دید سهراب بختیاری‌زاده و مدیریت باشگاه می‌توانند بازیکنان را از نظر روحی و روانی به شرایط ایده‌آل باز گردانند یا خیر، هرچند گمان می‌کنم استقلال در تقابل امروز خود با مشکل مواجه نشود.

فریبا پیرامون عملکرد خریدهای استقلال در این فصل عنوان می‌کند: بازیکنانی همچون رامین رضائیان و محمدحسین اسلامی با هدف تغییر تاکتیک به استقلال اضافه شدند و در این زمینه نیز موفق عملکرد کردند، البته باید دید تفکرات بختیاری‌زاده در فاز دفاعی و هجومی چگونه است.

وی درباره حمایت هواداران اضافه می‌کند: بدون تردید کادر فنی جدید باید فرصت بیشتری داشته باشد و هواداران به آن‌ها زمان دهند، همانطور که مدیریت باشگاه و سهراب بختیاری‌زاده اعلام کردند، این تیم به دنبال سرمربی خارجی است و اگر چنین اتفاقی رقم بخورد استقلال به روزهای اوج خود باز خواهد گشت.

آخرین وضعیت سرخابی‌ها در آستانه هفته هفتم

چادرملو حریف پرسپولیس نمی‌شود

غلامرضا فتح‌آبادی، کارشناس فوتبال درباره عملکرد پرسپولیس در آستانه جدال با چادرملو به خبرنگار ایمنا می‌گوید: پرسپولیس با هدایت خوان گاریدو در لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کرده، اما در لیگ نخبگان آسیا با مشکل مواجه شده است، از همین‌رو فکر می‌کنم بازیکنان تیم تلاش می‌کنند در ترکیب اصلی حضور پیدا کنند و به نظر می‌رسد سخت‌گیری‌های گاریدو موجب شده بازیکنان پرسپولیس انرژی لازم را نداشته باشند.

وی می‌افزاید: چادرملو به تازگی راهی لیگ برتر شده و نتایج ضعیفی کسب نکرده است، اما ضمن احترامی که برای این تیم قائل هستم در صورتی که قرمز پوشان مقابل نماینده یزد بدون استرس حاضر شوند توانایی کسب سه امتیاز و حضور در جمع مدعیان را خواهند داشت.

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد بازیکنان قرمز پوش تصریح می‌کند: از نظر من تفکر سرمربی پرسپولیس این است که بازیکنان به دلخواه وی بازی کنند و نشان داده اگر بازیکنی مطابق با میل وی عمل نکند از ترکیب دور خواهد ماند، به نظر می‌رسد گاریدو از ترکیب‌های چرخشی استفاده می‌کند و در حال حاضر تنها علی علیپور، گندوز و کنعانی‌زادگان از مهره‌های ثابت پرسپولیس هستند.

فتح‌آبادی ادامه می‌دهد: ولسیانی پس از بازگشت از یورو ۲۰۲۴ کیفیت همیشگی خود را ارائه نداد و اورونوف نیز همچون فصل گذشته بازی نمی‌کند، به نظر می‌رسد این بازیکن محتاطانه‌تر بازی می‌کند تا بتواند برای تیم ملی ازبکستان مؤثرتر ظاهر شود.

آخرین وضعیت سرخابی‌ها در آستانه هفته هفتم

سرخابی‌ها از لیگ نخبگان آسیب دیده‌اند

وی در تشریح دلیل ضعف‌هایی که در تیم گاریدو وجود دارد اضافه می‌کند: پرسپولیس به دلیل حضور در چند تورنمنت نیاز به بازیکنان خلاق دارد، استقلال نیز وضعیتی مشابه رقیب سنتی خود دارد و به طور کلی این دو تیم بیشترین آسیب دیدگی را لیگ نخبگان آسیا دارند.

این کارشناس یادآور می‌شود: سپاهان در لیگ برتر تعدادی از مهره‌های خود را استفاده می‌کند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز از تعداد دیگری بهره می‌برد، تراکتور نیز تقسیم بندی مشابهی همچون تیم مورایس انجام داده است و در واقع این دو تیم از این موضوع کمال استفاده را می‌برند، به طور کلی باید دید شاگردان گاریدو در ورزشگاه تختی چه نمایشی از خود ارائه خواهند داد.

استقلال توانایی پیروزی مقابل هوادار را دارد

فتح‌آبادی درباره وضعیت استقلال خاطر نشان می‌کند: سابقه همکاری با شهریاری و احمدی را داشته‌ام و با توجه به شناختی که از آن‌ها دارم فکر نمی‌کنم دخالتی در مسائل فنی داشته باشند، این حواشی تبعات واگذاری سرخابی‌ها به هلدینگ و بانک‌ها است، اما پرسپولیس به ثبات دست پیدا کرد و استقلال با جواد نکونام به بن‌بست خورد.

وی ادامه می‌دهد: آبی پوشان اگر از لحاظ ذهنی به شرایط ایده‌آل رسیده باشند در تقابل امروز خود با هدایت سهراب بختیاری‌زاده با مشکل مواجه نخواهند شد، با توجه به تعطیلات پیش‌رو فکر می‌کنم استقلال فرصت بازگشت به شرایط خوب را داشته باشد، البته بازیکنان این تیم باید برابر هوادار نتیجه لازم را کسب کنند چراکه در غیر این صورت از کورس قهرمانی عقب خواهند افتاد.

آخرین وضعیت سرخابی‌ها در آستانه هفته هفتم

کد خبر 797351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.