کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در ساختمان‌های تجاری کانادا

شهر کلگری کانادا با استفاده از فناوری‌های نوین در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در ساختمان‌های تجاری است. این اقدام نه‌تنها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، بلکه در کاهش هزینه‌های انرژی نیز تأثیر دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حدود ۶۰ درصد از انتشارات گازهای گلخانه‌ای ساختمان‌ها به مجتمع‌های اداری نسبت داده می‌شود. راه‌حل‌هایی برای کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در ادارات در دسترس هستند و پیاده‌سازی آن‌ها آسان است اما اغلب هزینه‌بر هستند.

ساختمان‌های تجاری کلگری با استفاده از فناوری‌های نوین در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است. این اقدام نه‌تنها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، بلکه در کاهش هزینه‌های انرژی نیز تأثیر دارد.

اقدامات محلی برای کمک به محیط زیست

یک بخش ساختمان‌سازی کامل کربن‌زدایی‌شده می‌تواند تقریباً نیمی از انتشار کربن در جو را کاهش دهد. با نزدیک شدن به جمعیت ۱۰ میلیارد نفری جهان، انتظار می‌رود که تعداد ساختمان‌های بین‌المللی دوبرابر شود و همین امر در دوبرابر شدن مصرف جهانی مواد خام و پیرو آن آلودگی بیشتر نقش دارد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در ساختمان‌های تجاری کانادا

کربن «عملیاتی و پنهان» انتشار گازهای گلخانه‌ای را توصیف می‌کند که ناشی از استخراج مواد خام یا اقداماتی است که به‌منظور حفظ ساختمان انجام می‌شود، همچون روشن نگه‌داشتن چراغ‌ها یا خنک نگه‌داشتن ساختمان. کربن عملیاتی ۲۸ درصد از انتشار کربن را تشکیل می‌دهد و از طرف دیگر، چرخه عمر ساخت‌وساز به‌خودی خود ۱۱ درصد از انتشار کربن را تشکیل می‌دهد. حال خبر خوب این است که صنعت جهانی شروع به حرکت به سمت اثرات عملیاتی کمتر و ساختمان‌های سبز کرده است و جایزه کلگری یکی از همین اقدامات است.

BenchmarkYYC برنامه‌ای است که توسط مسئولان شهری طراحی شده و به مالکان ساختمان‌های تجاری و عمومی کمک می‌کند میزان مصرف انرژی ساختمان خود را اندازه‌گیری و با دیگر ساختمان‌ها مقایسه کنند.

این برنامه ابزار قدرتمندی برای پیگیری عملکرد شهری در کاهش مصرف انرژی است. هر سال در این مراسم، شرکت‌کنندگان میزان مصرف انرژی خود را اعلام می‌کنند و از امکاناتی شامل مجموعه توصیه‌های کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری، راه‌های صرفه‌جویی، آموزش‌های اختصاصی و در صورت کاهش مصرف انرژی، امتیاز و فرصت‌های ویژه بهره‌مند می‌شوند.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در ساختمان‌های تجاری کانادا

کد خبر 797338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.