از تولید ۹۹ درصد نیاز دارویی داخل کشور تا صادرات میلیارد دلاری نفت در نیمه نخست سال جاری

ایمنا از ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان، تولید ۹۹ درصد نیاز دارویی در کشور، صادرات ۲۳.۲ میلیارد دلار نفت در نیمه نخست سال جاری و حضور ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان می‌رویم، در ادامه نیز تولید ۹۹ درصد نیاز دارویی در کشور مطرح شده است، همچنین صادرات ۲۳.۲ میلیارد دلار نفت در نیمه نخست سال جاری و ‏‬ حضور ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان خبر داد

رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان خبر داد

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: محموله بهداشتی و زیستی جمع‌آوری شده توسط جمعیت هلال احمر صبح روز جمعه، سیزدهم مهر به لبنان ارسال شد تا به دست مردم جنگ‌زده این کشور برسد؛ محموله ارسالی با مدیریت جمعیت هلال‌احمر جمع‌آوری شده و شامل بسته‌های بهداشتی، دارو و بسته‌های زیستی است.

از تولید ۹۹ درصد نیاز دارویی داخل کشور تا صادرات میلیارد دلاری نفت در نیمه نخست سال جاری

تولید ۹۹ درصد نیاز دارویی در کشور

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به توانمندی تولید داخلی کشور گفت: امروز ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود و توانسته‌ایم محصولات دارویی خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

وی وظیفه اصلی سازمان غذا و دارو را تسهیل در تولید و تأمین دارو دانست و درباره اقدامات اخیر این سازمان افزود: در ماه‌های گذشته تمام اشکال دارویی قیمت‌گذاری شدند که این روند مدتی متوقف بود، در یک ماه گذشته، به‌جز قرص‌ها، قیمت‌گذاری سایر اشکال دارویی به پایان رسیده و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو از ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌ها خبر داد و بیان کرد: در جلسات اخیر با بانک مرکزی، تسهیلات پنج ماهه جاری است و شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، همچنین تسهیلات چهار ماهه نیز در دست اجرا است و شرکت‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را ارائه دهند.

صادرات نفت در نیمه نخست سال جاری به ۲۳.۲ میلیارد دلار رسید

صادرات نفت در نیمه نخست سال جاری به ۲۳.۲ میلیارد دلار رسید

بررسی آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که میزان صادرات نفت در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ برابر با ۲۳.۲ میلیارد دلار نفت بوده است، همچنین در این مدت ۲۸.۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۱.۳ میلیارد دلار صادر شده است که به لحاظ وزن پنج درصد و از حیث ارزش هفت درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ پیش‌تر سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی ۴۰ درصد بود، اما با دریافت مجوز دولت از مقام معظم رهبری، سهم صندوق توسعه ملی به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است، بر این اساس سهم دولت از فروش نفت به ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

حضور ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

حضور ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

میثم بکتاشیان، مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در آئین افتتاحیه معنوی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ضمن قدردانی از مشارکت گسترده شهروندان اصفهانی در فرایند ثبت‌نام و داوری اظهار کرد: هنگامی که فرایند فراخوان ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در داوری و خبرنگاری جشنواره آغاز شد، میزان دلبستگی و علاقه مردم اصفهان به این جشنواره، برای ما مایه مباهات و دلگرمی دوچندان بود.

وی افزود: حضور پررنگ خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها در این رویداد نشان‌دهنده عمق پیوند تاریخی و فرهنگی جشنواره کودک با هویت اصفهان است.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به اینکه سال جاری حضور ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در جشنواره ثبت شده است، تاکید کرد: این تعداد شرکت‌کننده در ۳۶ دوره گذشته جشنواره بی‌سابقه بوده و نشان‌دهنده علاقه و انگیزه قوی نسل جدید به حوزه هنر و سینما است.

کد خبر 797137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.